ایران

مورگان اورتگاس: پس از ردصلاحیت‌ها در ایران، نامزدهای باقی‌مانده همه شبیه به هم هستند

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به اینکه اکثر کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات بعدی ایران رد صلاحیت شده اند، افزود: بی جهت نیست که همه نامزدهای باقی‌مانده هم شکل هستند.

خانم مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در پیامی توییتری نوشت: «شورای نگهبان که اعضای آن منصوب {شده توسط} خامنه‌ای هستند، اغلب نامزدهای انتخابات مجلس ایران را رد صلاحیت کرده است. بی‌جهت نیست که همه نامزدهای باقیمانده هم‌شکلند.»

 

 

صبح امروز نیز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران با اشاره به رد صلاحیتهای گسترده نامزدهای انتخاباتی مجلس از سوی شورای نگهبان، و با اذعان این مطلب که «در شرایط فعلی کشور به شدت به انتخاباتی باشکوه و پر رونق نیازمندیم»، اضافه کرد: تا حد زیادی خوشبین هستم که پس از تجدید نظرها، تعداد زیادی از داوطلبین شرکت در انتخابات مجلس، تایید صلاحیت شوند.

 

همچنین دیروز سه‌شنبه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با انتشار بیانیه‌ای از رد صلاحیت ۹۰ درصد نامزدهای خود در انتخابات مجلس یازدهم خبر داد و اعلام کرد که این جریان در صورت ادامه چنین روندی امکان رقابت بر سر ۲۳۰ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس را نخواهد داشت.

 

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بیانیه خود هشدار داده است که در صورت تأیید نشدن نامزدهای خود «زینت‌المجالس انتخابات» نخواهد بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا