آذربایجانایران

یک فرد هوادار گروههای تروریستی کُردی مدیرعامل قدیمی ترین باشگاه آذربایجان شد

در تداوم خیانتهای مسئولان ایران به آذربایجان، یک کُرد افراطی هوادار گروههای تروریستی کُردی به نام «فریدون محمدی» به عنوان مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز (که قدیمی ترین باشگاه آذربایجان جنوبی می باشد) انتخاب شد.

این فرد کُرد افراطی اهل سقز که پیشتر سرپرست آکادمی پایه باشگاه حکومتی استقلال تهران بوده چندی پیش در مصاحبه با یک خبرنگار محلی سقز، از «اورمیه تا ایلام» را کردستان نامید و بارها اورمیه را «شهر کردنشین» معرفی کرد و اعلام نمود همواره تمام تلاش خود را برای شناسایی و معرفی بازیکنان کُرد به باشگاههای بزرگ به کار بسته است.

این اقدام جهتدار مسئولان ایران، خشم کاربران آذربایجانی را برانگیخته است. کاربران آذربایجانی می پرسند چرا باید یک فرد افراطی غیربومی مدیرعامل این باشگاه بزرگ آذربایجان بشود؟ چه عواملی پشت پرده این ماجراست؟ آیا در آذربایجان فرد لایقی غیر از این مهاجر افراطی وجود نداشت؟

در همین ارتباط، مسئولان ایران در فتنه ای جدید و همسو با اهداف توسعه طلبانه گروههای تروریستی کُردی، با بهانه «نبود سالن استاندارد در مریوان» اعلام کردند بازی‌های تیم والیبال راهیاب ملل مریوان را در اورمیه برگزار خواهند کرد. این فتنه انگیزی در حالی صورت می گیرد که شهر مریوان هیچ ارتباطی به آذربایجان غربی و شهر اورمیه ندارد و بازی های این تیم می تواند در سایر شهرهای استانهای سنندج و کرمانشاه برگزار شود.

هواداران گروههای تروریستی کُردی از هم اکنون تبلیغات را برای حضور کُردها در بازیهای این تیم در اورمیه را آغاز کرده اند.

حکومت تورک ستیز ایران، با حمایت های آشکار از کُردها، در صدد تغییر بافت جمعیتی غرب آذربایجان و کردنشین جلوه دادن این استان است. به همین دلیل با ارائه بسته های تشویقی به کردها مانند قاچاق آزادانه و کسب سودهای کلان همچنین پیشکش کردن مقامات اداری آذربایجان به بازوان این گروهها سعی دارد مواضع آنها را در غرب آذربایجان تقویت نموده و از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه تورک های آذربایجان و ترکیه استفاده نماید.

در نتیجه این سیاست‌های تورک‌ستیزانه حکومت ایران، غرب آذربایجان به جولانگاه گروههای تروریستی کُردی و حامیان آنها بدل شده است.

لازم به ذکر است، تیم ریشه دار ماشین سازی تبریز به دلیل سوء مدیریت مسئولان ایران دو سال پیش به لیگ یک و سال گذشته به لیگ های پایین تر سقوط کرد و اکنون در وضعیتی بحرانی به سر می براد و تا چندی پیش به خاطر بدهی بالا و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تداوم فعالیت آن در هاله ای از ابهام قرار گرفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا