آذربایجانایران

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در شهرهای آذربایجان جنوبی؛ “خواستار اجرای کامل آيين نامه رفاهی هستیم”

جمعی از بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی در اعتراض به عدم رسیدگی و پاسخگویی مسئولین نسبت به مطالبات قانونی خود تجمع نموده وخواستار اجرای کامل آیین نامه رفاهی ۸۹/۲۴ شدند.

روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۲، جمعی از بازنشستگان مخابرات استانهای آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،اردبیل و زنجان در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین نسبت به مطالبات قانونی خود در مقابل ساختمان مخابرات شهرهای تبریز، اورمیه، اردبیل وزنجان تجمع نمودند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خطاب به حاکمیت خواستار اجرای کامل آئین نامه رفاهی ۸۹/۲۴ و مصوبه ۸۵ شده و وضع فعلی بازنشستگان را به عنوانی الگویی در مقابل چشم کارکنان فعلی دانستند و رسیدگی به مطالبات و خواستهای بازنشستگان را عاملی برای دلگرمی کارکنان عنوان کردند.

پیشتر در روز دوشنبه ۹ مرداد نیز بازنشستگان مخابرات در تجمعی خواهان اجرای بدون تنازل بند ۶ و ۹ مصوبه اسفند ماه سال ۱۳۸۵ هیئت وزیران و آیین نامه ۸۹/۲۴مرداد ماه سال۱۳۸۹ شده بودند. که طبق مصوبات و آیین نامه ذکر شده دولت موظف به نظارت بر اجرای کامل تعهدات سازمان مخابرات در قبال کارکنان خود می باشد

گفتنی است کارکنان شرکت مخابرات؛ کارمند دولت بوده‌اند و بعد از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی؛ طبق مصوبه اسفند ۸۵ و آیین نامه سال ۸۹، کارکنان این شرکت بایستی مشمول اجرای اصل ۳۱ قانون اساسی می‌شدند که مطابق با این اصل کارکنان بایستی زیرمجموعه وزارت کار قرار گیرند؛ اما این قانون برای کارکنان اجرا نمی‌شود و کارکنان این شرکت معتقدند که هیچ نوع نظارتی از سوی دولت و هیئت وزیران بر اجرای آیین نامه و مصوبات در رابطه با حقوق و مزایا، بیمه،رفاه و بازنشستگی آنان اعمال نمی‌گردد و کارکنان این شرکت به حال خود رها شده اند.

طی هفته‌ها و ماههای اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات گسترده ی بازنشستگان و مالباختگان در شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی از جمله تبریز ،اورمیه، اردبیل،زنجان،قزوین،همدان و…بوده ایم که خواستار احقاق حقوق خود و رسیدگی به مطالباتشان از سوی دولت و ارگانهای مربوطه بوده اند.

بازنشستگان بارها در تجمعات خود اظهار داشته اند که تا احقاق کامل حقوق خود و رسیدگی دولت به مطالباتشان به تجمعات خود ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا