اجتماعیجهان

تدابیر دولت یونان برای جلوگیری از شیوع کرونا در اردوگاه‌های پناهجویان

تنها کارمندان شاغل در اردوگاه‌های پناهجویان مجاز خواهند بود که وارد این اردوگاه‌ها شوند.

در حالی که دولت آتن پس از حادثه آتش‌سوزی در یکی از اردوگاه‌های پناهجویان یونان مورد انتقاد قرار گرفته، وزارت مهاجرت یونان مجموعه‌ای از تدابیر را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اردوگاه‌های پناهجویان در سراسر کشور اعلام کرد.

در شرایط افزایش نگرانی‌ها از شیوع کرونا، وزارت مهاجرت این کشور روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «بازدید فردی یا سازمانی از اردوگاه‌های پناهجویان دست‌کم به مدت ۱۴ روز به تعویق می‌افتد.»

بر اساس این بیانیه، تنها کارمندان شاغل در اردوگاه‌های پناهجویان مجاز خواهند بود که وارد این اردوگاه‌ها شوند. همچنین پناهجویان نیز در این مدت، فقط برای موارد ضروری می‌توانند از این اردوگاه‌ها خارج شوند.

وزارت مهاجرت یونان تاکید کرده که بررسی دمای بدن همه پناهجویان تازه‌وارد الزامی است و روزی دو بار اطلاعاتی در این باره به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسه، یونانی و فارسی میان پناهجویان توزیع می‌شود.

همچنین مکان‌های مشترک و درهای ورودی اردوگاه‌ها به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود.

خبرگزاری فرانسه از آتن گزارش داده که هزاران پناهجو در اردوگاه‌های یونان و همچنین جزایر این کشور در دریای اژه به سر می‌برند و برخی از این اردوگاه‌ها بیش از حد ظرفیت خود، پناهجویان را در خود جای داده‌اند.

سازمان پزشکان بدون مرز، هفته گذشته خواستار «تخلیه فوری اردوگاه‌های پناهجویان» در یونان شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا