خاورمیانه

حمله پهپادی حوثی‌های یمن به فرودگاه عربستان؛ یک هواپیمای غیرنظامی آتش گرفت

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی برای مقابله با نیروهای حوثی در یمن اعلام کرد، در حمله پهپادی این گروه مورد حمایت ایران به فرودگاه ابها در عربستان، یک هواپیمای غیرنظامی آتش گرفت.

به گزارش رویترز، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای حوثی نیز گفت چهار پهپاد حوثی در حمله ای که به گفته وی بعد از ظهر چهارشنبه ۲۲ بهمن به فرودگاه ابها، در جنوب عربستان سعودی شده، استفاده شده است.

در بیانیه ائتلاف آمده است: “تلاش برای هدف قرار دادن فرودگاه ابها یک جنایت جنگی است و زندگی مسافران غیرنظامی را در معرض خطر قرار می دهد”.

این بیانیه اضافه کرد که هواپیمای آتش‌گرفته در آن زمان روی زمین بود و آتش کنترل شد.

گروه حوثی های یمن مورد حمایت ایران به طور منظم پهپادها و موشک هایی را به سمت عربستان سعودی پرتاب می کند که ریاض می گوید بسیاری از آنها را رهگیری و سرنگون می کند. برخی از آنها قبلاً به فرودگاه بین المللی ابها که در حدود ۱۲۰ کیلومتری مرز یمن است، برخورد کرده اند.

اوایل روز چهارشنبه ، ائتلاف گفت که دو پهپاد مسلح را که توسط حوثی ها به سمت غیرنظامیان در عربستان سعودی پرتاب شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

این ائتلاف همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز گفت که پهپادهای حوثی‌ها را که به سمت عربستان سعودی به پرواز در آمده اند رهگیری کرده است.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ در یمن برای حمایت از نیروهای دولتی که از سوی جوامع بین‌المللی به رسمت شناخته می‌شود مداخله کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا