ایرانجهان

نشست کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا درباره مسائل هسته‌ای، نظامی و حقوق بشری ایران

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه نشستی را با موضوع ایران برگزار کرد و موضوع‌هایی از جمله مذاکرات جمهوری اسلامی و دولت آمریکا و مسائل نظامی، هسته‌ای و حقوق بشری ایران را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ریچارد گلدبرگ، مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها،که در این نشست حضور داشت با اشاره به اینکه دولت جو بایدن با جمهوری اسلامی مماشات می‌کند، گفت توافق برجام از اساس مشکل‌دار بوده، زیرا به ایران اجازه غنی‌سازی داده است.

او افزود: با این وجود نه تنها به ایران اجازه داده شد سایت‌های هسته‌ای را که مشخص شده قبلا برای فعالیت‌های نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفتند حفظ کند، بلکه جمهوری اسلامی اجازه یافته سایت‌های جدیدی را نیز راه‌اندازی کند.

گلدبرگ با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی حتی با رعایت مفاد برجام نیز می‌تواند به تولید سلاح هسته‌ای نزدیک شود، خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی از طریق برجام میلیاردها دلار پول دریافت کرده و برای خود مشروعیت بین‌المللی ایجاد کرد. حکومت ایران همچنین با وجود حمایت از تروریسم، برنامه موشک‌های بین‌ قاره‌ای خود را حفظ کرده و به سرکوب مردم خودش ادامه می‌دهد.

این مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها گفت: «ما اعتراضات ایران را که هر هفته ادامه دارد، دنبال می‌کنیم. جمهوری اسلامی یک رژیم مذهبی وحشی است مردم خودش را می‌کشد و قصد نابودی اسرائیل را دارد.»

او تاکید کرد سیاست بلندمدت ایران باید مبتنی بر فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی و حمایت از مردم ایران باشد.

 

ویکتوریا کوتس، مشاور بنیاد هریتیج، نیز در این نشست گفت: به اثبات رسیدن عدم صداقت جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای، شکست این مذاکرات را نشان می‌دهد. برای یک توافق جامع با ایران، آمریکا باید از جمهوری اسلامی بخواهد از حمایت از نیروهای نیابتی خود در منطقه دست بردارد و برنامه موشکی‌اش محدود شود.

او همچنین تاکید کرد آمریکا باید از مردم ایران که مدتهاست جمهوری‌اسلامی آنها را سرکوب کرده، حمایت کند.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان همچنین قرار است نشست خود درباره ایران را پنج‌شنبه با حضور مسیح علینژاد و بهنام طالبلو، مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها ادامه دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا