fa

خبرگزاریهای ایران ادعا دارند؛ ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد این کشور از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است!

خبرگزاریهای وابسته به دولت ایران به نقل ازیک منبع آگاه، ادعا کرده اند: ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرد.

بنابه اعلام خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرد.

وی افزود: امروز بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از توزین روز چهارشنبه هفته گذشته، مجددا وزن تولید مواد غنی شده ایران را اندازه‌گیری کردند و ذخایر این کشور از سقف ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است.

گفتنی است،‌ بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، روز دوشنبه ۲۷ خرداد ماه در محل تأسیسات آب سنگین اراک در جمع خبرنگاران گفت: «از زمان اعلام چهار برابر شدن ظرفیت تولید اورانیوم ۳.۶۷ درصد ، تولید آن مجددا در روزهای اخیر افزایش یافته است. به نحوی که امروز خدمت شما اعلام می‌کنم اگر شمارش معکوس را از ۱۰ شروع کنیم از امروز به مدت ۱۰ روز (۲۷ ژوئن/ ششم تیر) ما از سقف ۳۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ عبور خواهیم کرد و نه تنها عبور خواهیم کرد، بلکه افزایش تولید به شدت بالا خواهد رفت و بعد از عبور از ۳۰۰ کیلو، سرعت افزایش اورانیوم غنی شده با غنای ۳.۶۷ را بیشتر خواهیم کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا