ایران

آیا پرونده‌های مشکوک هسته‌ای ایران بسته می‌شوند؟

ایران می گوید پرونده فعالیت‌های هسته‌ای مشکوک این کشور نزد آژانس بسته شود! این در حالی است که در هفته جاری از سامانه‌های جدید هسته‌ای رونمایی خواهد کرد.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در اظهاراتی گفت، پرونده تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره آثار اورانیوم کشف‌شده در مراکز هسته‌ای اعلام نشده این کشور‌، می‌باید تا قبل از روز احیای احتمالی «برجام» بسته شود.

اسلامی چهارشنبه 2 شهریور در نشستی مطبوعاتی، خواستار «تعیین تکلیف» و «خاتمه» پرونده فعالیت‌های مشکوک هسته‌ای این کشور توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد و آن را یکی از خواسته‌های مقامات تهران دانست.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادعا کرد، این کشور هیچ سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای ندارد و موارد مطرح شده توسط آژانس، «ساخته و پرداخته» کشورهایی چون اسرائیل است.

در حالی‌که واشینگتن اعلام کرده است، احتمال دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات وین نسبت به دو هفته پیش افزایش یافته است، محمد اسلامی در اظهارات خود از رونمایی سامانه‌های جدید هسته‌ای این کشور در هفته جاری خبر داد.

این در صورتی است که اگر ایران، آمریکا و کشورهای 1+4 به توافقی نهایی دست پیدا کنند، ایران متعهد خواهد شد تا از فعالیت‌های هسته‌ای خود کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا