آذربایجان

تعداد ۲ سامانه اس-۳۰۰ ، ۵ تانک، ۳ راکت‌انداز “گراد”، ۲ راکت‌انداز “سمِرچ” ارمنستان منهدم شد

وزارت دفاع آذربایجان در مورد حملات به دشمن در جهت های شمالی و جنوبی جبهه طی روز و شب ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) تا زمان لازم الاجرا شدن آتش‌بس انسان‌دوستانه، بیانیه ای صادر کرد.

براساس این گزارش، قبل از اعلام آتش بس انسانی جدید در ۱۷ اکتبر، شرایط عملیاتی در خط مقدم در جهت آغدره و فیضولی – حادروت نسبتاً پایدار بود.

در نتیجه فعالیتهای انجام شده روز گذشته توسط ارتش آذربایجان، نیروی نظامی ارمنی در جهات مختلف جبهه، ۲ ایستگاه راکت انداز موشکی اس-۳۰۰ ، ۵ تانک تی-۷۲، ۳ سامانه راکت‌انداز بی‌ام-۲۱ “گراد” یارس، ۲ سامانه راکت‌انداز «سمِرچ» یارس، ۱ عراده توپ هویتزر دی-۲۰ ، ۱ عراده توپ ضد هوایی کااس-۱۹ و ۶ خودرو نظامی منهدم شد.

اعلام شده که نیروهای آذربایجان وضعیت عملیاتی را در کل جبهه رصد می کنند. طبق آخرین گزارش منتشر شده از سوی وزارت دفاع آذربایجان، ارمنستان یک ضد حمله گسترده آغاز کرده است.

علی رغم اعلام آتش بس جدید، نیروهای مسلح ارمنستان وضعیت را در خط مقدم متشنج نگه داشته و در طول شب از خمپاره و توپ در جهات مختلف استفاده کردند.

خاطرنشان شد که نیروهای ارمنی در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) ساعت ۰۷:۰۰ سعی در حمله به سمت آغدره، فیضولی، حادروت و جبرائیل داشتند.

یگانهای ارتش آذربایجان از حملات نیروهای ارمنی جلوگیری می کنند.

بر اساس گزارش دیگر، ارمنستان، آتش بس را در مرزهای دولتی نیز نقض کرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آذربایجان، در تاریخ ۱۸ اکتبر، از ساعت ۰۰:۰۵ تا ۰۴:۰۰، نیروهای مسلح ارمنستان به سمت مواضع ارتش آذربایجان از مسیر منطقه چَمبَرک به منطقه گده‌بی و از سمت منطقه بِرد به منطقه تووز با سلاح‌های سنگین تیراندازی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا