آذربایجان

رئیس جمهوری آذربایجان تعداد کشته شدگان نیروهای ارمنستان در قره باغ را اعلام کرد

بر اساس اطلاعاتی که آذربایجان منتشر کرده، از ۲۷ سپتامبر، ارمنستان حدود ۵ هزار نفر نیروی خود را در عملیات نظامی در منطقه درگیری قره باغ از دست داده است.

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان روز چهارشنبه ۷ آبان در مصاحبه با اینترفاکس و اینترفاکس-آذربایجان اعلام کرد: «بر اساس اطلاعاتی که در دست ماست، از ۲۷ سپتامبر، ارمنستان حدود ۵ هزار نفر نیروی خود را در عملیات نظامی در منطقه درگیری قره باغ از دست داده است.»

رئیس جمهور آذربایجان گفت: “طبق احتمالات ما می توانم بگویم که ارمنستان چه تلفاتی می تواند داشته باشد. ببینید، تا دیروز [۶ آبان]، ۲۵۶ تانک [ارمنستان] منهدم شد و این رقم هر روز در حال افزایش است. آن را ضربدر ۳-۴ نفر بکنید، نزدیک به هزار نفر می‌شود. سپس، بیش از ۵۰ خودروی جنگی پیاده، چقدر می‌شود؟ صدها توپخانه که چند نفر نیز در کنار آن بود. ۶ سامانه اس-۳۰۰، حدود ۴۰ سیستم موشکی ضد هوایی اوسا، سامانه‌های تور، کوب، کروگ. بیش از ۴۰۰ کامیون که بیشتر آنها خدمه و مهمات بودند منهدم شد. تعداد زیادی از آنها در سنگر کشته شدند، ما از آن سنگرها عبور کردیم، در خط تماس. این عکسها در اینترنت وجود دارد. طبق اطلاعاتی که داریم، تلفات طرف ارمنی فقط در نیروی انسانی می تواند ۵ هزار نفر و بیشتر باشد، به طور معمول، تعداد زخمی ها ۲-۳ برابر بیشتر است.”

رئیس جمهور با اشاره به تلفات نیروهای مسلح آذربایجان، خاطرنشان کرد که با در نظر گرفتن همه عوامل، تلفات ما حداقل است.

او گفت: “در مورد خسارات ما، من گفته ام که آنها را پس از پایان جنگ اعلام خواهیم کرد. با این حال، باید بگویم که تعداد آنها بسیار کمتر است (در مقایسه با تلفات طرف ارمنی – ویراستار).”

آقای علی‌اف گفت: “با توجه به ماهیت رویارویی نظامی، شرایط جغرافیایی پیچیده، استحکامات ساخته شده توسط نیروهای ارمنی به مدت ۳۰ سال -من فکر می کنم که زندگی هر فرد بسیار ارزشمند است، اما با در نظر گرفتن همه این عوامل، تلفات ما حداقل است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا