آذربایجانایران

«تاتار» فرزند یوروش مهرعلی بیگلو؛ ملت آذربایجان میخواهند صدایمان را خفه کنند، صدایمان باشید

«تاتار» فرزند ۱۷ ساله یوروش مهرعلی بیگلو روز جمعه ۱دی ۱۴۰۲با انتشار ویدیویی خطاب به ملت آذربایجان، از رنجی طی ۱۵ سال اخیر با بازداشت و حبس های پدر و مادر تحمل کرده گفته است.

تاتار مهرعلی بیگلو همانند ارسان بابایی فرزند علی بابایی در پایان ویدیو خود عنوان نموده است:« آنها [ نیروهای امنیتی_قضایی] خانواده ما را تحت فشار قرار داده اند و میخواهند صدایمان را خفه کنند ملت آذربایجان صدایمان باشید. »

دیروز نیز تارلا سودبر در کنار سفره «چیله گئجه سی» و با در دست داشتن نام پدرش جواد سودبر این روز را به ملت تورک آذربایجان تبریک گفته و خطاب به پدر دربندش عنوان کرده است:«بو چیلله ده یانیمیزدا اولماسان دا هر آن فیکریمیزده سن (بیزیم قهرمانیمیز سان)»/ در این شب چیله هم اگر درکنارمان نیستی در فکرمان هستی (قهرمانمان هستی).

علی‌رغم گذشت ۱۰۱روز از بازداشت، علی بابایی و جواد سودبر فعالین حرکت ملی آذربایجان و ۴۶ روز بازداشت یوروش مهرعلی بیگلو، این فعالین بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز نگهداری می شوند وآقای جواد سودبر از زمان اعلام اقدام به اعتصاب غذا در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین قضایی_امنیتی به بلاتکلیفی پرونده اش تا کنون موفق به تماس تلفنی با خانواده نگردیده است.

بنا به اطلاع نزدیکان، آقای جواد سودبر از آخرین تماس خود با خانواده در روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه۱۴۰۲ تا به امروز امکان برقراری تماس تلفنی نداشته و همین مسئله بر نگرانی ها از وضعیت جسمانی وی افزوده است.

پیشتر روز ۱۶ آذرماه خانم الهام حبیبی همسر این فعال آذربایجانی در صفحه شخصی اینستاگرامی خویش اطلاع داده بود که آقای سودبر طی تماس تلفنی کوتاهی گفته است که اگر پرونده‌اش طی روزهای آتی تعیین تکلیف نگردد اعتصاب غذا خواهد کرد.

نزدیکان جواد سودبر احتمال می دهند که این فعال مدنی آذربایجانی از زمان اعلام خبر اعتصابش تاکنون در اعتصاب غذا باشد ولی با توجه به محدودیت های ارتباط فعالین از بازداشتگاه اداره اطلاعات با خارج از محیط بازداشت، صفحه مذکور قادر به تایید زمان شروع و ادامه اعتصاب غذای آقای سودبر نمی باشد.

آقایان یوروش(آیت) مهرعلی بیگلو، علی بابایی و جواد سودبر از زمان بازداشت بلاتکلیف، محروم از ملاقات با اعضای خانواده وعدم امکان دسترسی به وکیل،تحت فشار نهادهای امنیتی در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرتبریز بسر می برند.

میلاد جلیلی (ایلشن) نیز که ۷ آذرماه سال جاری به دلیل اجرای آهنگ رپ در حمایت از فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان از سوی نیروهای پلیس فتا بازداشت شده، طی تماس با خانواده از انتقالش زندان مرکزی شهر تبریز خبر داده بود.

سالار طاهرافشار دیگر فعال حرکت ملی آذربایجان، روز ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در اورمیه بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شد وتا لحظه تنظیم خبر اطلاع دقیقی از وضعیت و عنوان اتهامی وی در دسترس نمی باشد.

دیگر فعالین ملی- مدنی آذربایجانی نیز از جمله آقایان پرویز سیابی گرجان، محمود اوجاقلو، علی رضایی هاواستان، علی رضی زاده نادارلی، اصغر فرجی، آرش جوهری و آرمیتا پاوید نیز شب چیلله امسال را بدور از خانواده در زندان های تبریز، اوین، اردبیل سپری کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا