ایران

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران نفت: پاسخ به اعدام‌ها بستن شیرهای نفت خواهد بود

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت اعدام‌ها را خفه‌کردن هر صدای اعتراضی که به فقر و بی‌حقوقی و گرسنگی و چپاول و غارت بلند می‌شود توصیف کرده است.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، سه‌شنبه 22 آذر با انتشار بیانیه‌ای اعدام معترضان بازداشتی در زندان‌های حکومت ایران را به‌شدت محکوم کرد و هشدار داد در صورت ادامه این روند «شیرهای نفت» را خواهد بست.

این شورا با اشاره به اعدام مجیدرضا رهنورد نوشت: «این اقدام حکومت شمشیر کشیدن به روی همه مردم و از جمله ما کارگران است که بیش از 43 سال زندگی و معیشتمان به یغما رفته و نابود شده است.»

رهنورد از معترضان بازداشتی اعتراضات سراسری جاری که تنها 23 روز از بازداشتش می‌گذشت، صبحگاه دوشنبه 21 آذر در «ملا عام» به اتهام «محاربه» اعدام شد.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت همچنین اعدام‌ها را «خفه‌کردن هر صدای اعتراضی که به فقر و بی‌حقوقی و گرسنگی و چپاول و غارت بلند می‌شود» توصیف کرد و بر پاسخ فوری کارگران پیمانی نفت «علیه سرکوب و اعدام توسط دستگاه قضاییه جنایتکار» تاکید کرد.

در این بیانیه به «تجمع اعتراضی بزرگ و سراسری» پرسنل رسمی شرکت‌های نفتی در 26 آذر و فراخوان «دیگر همکاران» در پتروپالایش‌ها برای روزهای سوم، چهارم و پنجم دی ماه اشاره شده است.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت با حمایت از همه «فراخوان‌ها»، تاکید کرده که «چاره کار در متشکل و همبسته‌شدن برای اعتصاب» است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا