ایرانجهان

روزنامه دیلی میل: سپاه مسلمانان بریتانیایی را به جاسوسی برای جمهوری اسلامی ترغیب می‌کند

روزنامه دیلی میل چاپ بریتانیا به نقل از مقام‌های بریتانیایی و اسرائیلی گزارش داد سپاه مسلمانان بریتانیایی را که برای زیارت به ایران و عراق می‌آیند به جاسوسی از مخالفان جمهوری اسلامی و شخصیت‌های یهودی بریتانیا ترغیب می‌کند.

به نوشته این روزنامه، نیروهای سپاه پاسداران در اماکن مذهبی ایران و عراق، به ویژه در مراسم راهپیمایی اربعین با شیعیان بریتانیایی حاضر ارتباط برقرار کرده و از آنها می‌خواهند پس از بازگشت به کشورشان، یهودیان سرشناس، کنیسه‌ها، مقامات اسرائیلی و بریتانیایی و همچنین مخالفان رژیم ایران را زیر نظر بگیرند و از آنها جاسوسی کنند.

به گفته برخی کارشناسان احتمال دارد تعدادی از ایرانیانی که با بورسیه دولتی برای تحصیل به دانشگاههای بریتانیا می‌آیند، جاسوس باشند.

به گزارش دیلی میل، کسرا اعرابى از اندیشکده «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» می‌گوید استخدام‌کنندگان سپاه پاسداران عمدتا شیعیان بریتانیایی که اصالت پاکستانی، عراقی و لبنانی دارند را به ایرانی‌ها برای جاسوسی ترجیح می‌دهند.

یک منبع دیگر هم به دیلی میل گفت دلیل اینکه سپاه پاسداران از شبکه‌های جرم سازمان یافته و مسلمانان بریتانیایی برای جاسوسی استفاده می‌کند این است که کار برای جاسوسان ایرانی در خاک بریتانیا بسیار دشوار است.

به گفته پلیس ضد تروریسم بریتانیا، سپاه پاسداران از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این جاسوسها برای انجام برخی حملات استفاده می‌کند به طوری که از سال ۲۰۲۲ رژیم ایران سعی کرده است دستکم ۱۵ ایرانی مخالف خود را در بریتانیا به قتل برساند یا به آنها آسیب برساند.

هفته نامه بریتانیایی «اکونومیست» نیز روز پنجشنبه نوزدهم بهمن، در گزارشی به افزایش دوباره «فعالیت‌های شرورانه» جمهوری اسلامی علیه مخالفانش در خارج از ایران، به‌ویژه در بریتانیا پرداخت.

این نشریه در ابتدا به اقدامات جمهوری اسلامی طی دهه‌های ۸۰ و ٩۰ میلادی علیه ده‌ها مخالف خود در اروپا و همچنین در بریتانیا، از جمله سوءقصد به امیرحسین امیرپرویز، از وزیران کشاورزی ایران در دوره محمدرضا شاه پهلوی، پرداخت و نوشت: وجود دست‌کم ۱۵ تهدید معتبر جمهوری اسلامی برای کشتن شهروندان یا افراد مقیم بریتانیا از اول سال ۲۰۲۲ میلادی حاکی از احیای چشمگیر چنین اقداماتی است.

آبان ماه امسال نیز مقامات امنیتی و افسران ضدتروریسم بریتانیا اعلام کردند، جمهوری اسلامی همچنان یک تهدید امنیتی فزاینده برای شهروندان بریتانیا و برای مخالفان و منتقدان خود در این کشور است و اکنون خطر ایران برای مردم و منافع بریتانیا از خطر چین و روسیه هم بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا