جهانسیاست

وزیر دفاع و رئیس سِتاد مشترک ارتش ترکیه وارد لیبی شد

حلوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه به همراه یاشار گولر، رئیس سِتاد مشترک ارتش ترکیه در چارچوب همکاری‌های نظامی وارد طرابلس، پایتخت لیبی شدند.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از رسانه‌های ترکیه، حلوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه به همراه یاشار گولر، رئیس سِتاد مشترک ارتش ترکیه امروز دوشنبه ۲۷ مرداد در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری‌های نظامی برای بررسی فعالیت‌های آموزشی و مشاوره‌ای ترکیه که به نیروهای لیبی داده می‌شود، وارد طرابلس، پایتخت لیبی شدند.

آقای آکار با بیان اینکه ترکیه همچنان به حمایت از لیبی ادامه خواهد داد، گفت: “در نهایت پیروز خواهیم شد؛ توطئه‌ها، دسیسه‌ها و تلاش های مختلفی وجود دارد. ما در کنار دولت مشروع لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است ایستاده ایم و می گویم لیبی متعلق به لیبیایی ها است و به هیچ یک از این توطئه‌ها سر خم نخوایم کرد.”

به گزارش رسانه‌های ترکیه “آقایان آکار و گولر ابتدا به مرکزی که سربازان ترک در آن مستقر هستند، خواهند رفت. وزیر دفاع و رئیس سِتاد مشترک ارتش ترکیه ماه گذشته نیز در طرابلس حضور داشتند و با فرماندهان نیروهای ترکیه که در آنجا مستقر هستند، دیدار کرده و سپس از ناوگان ترکیه که در آبهای لیبی هستند، دیدار کرده بودند.

دیدار امروز وزیر دفاع ترکیه از لیبی از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که آقای آکار با همتای قطری خود در طرابلس دیدار خواهد کرد.

ترکیه و قطر مدتی است روابط نظامی دارند و در حال تقویت روابط دفاعی منطقه ای بین دو کشور هستند. به نوشته این رسانه‌ها، این می تواند به عنوان انتقال همکاری های نظامی و دفاعی به لیبی تعبیر شود.

حضور همزمان وزرای دفاع قطر و ترکیه در لیبی، می تواند حاکی از آن باشد که ممکن است کشورهای مختلفی دور هم بیایند و همکاری های مختلفی در روزهای آینده بوجود بیاید.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا