اجتماعیایران

محکومیت برادر رئیس جمهور ایران به 5 سال حبس قطعی

سخنگوی قوه قضائیه ایران از محکوم شدن حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور ایران، به 5 سال حبس به جرم دریافت رشوه خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران روز سه‌شنبه طی نشست خبری هفتگی در تهران در پاسخ به سوالی در ارتباط با حسین فریدون برادر حسن روحانی رئيس جمهور این کشور اظهار داشت: “دادگاه تجدیدنظر تصمیم گرفته و رای نهایی را صادر کرده که 7 سال حبس وی به 5 سال تقلیل داده شده است”.

به گزارش خبرگزاری میزان، وی افزود: “جرم حسین فریدون دريافت رشوه است. جزای نقدی و مبلغ 31 میلیارد تومان که به عنوان رشوه مطرح بود باید بپردازد. در مورد یک نفر از متهمان دادگاه رای برائت صادر کرده در مورد یک نفر از بانوان که دادگاه بدوی دو سوم از مجازات را تعلیق کرده بود دادگاه تجدیدنظر یک سوم باقیمانده را نیز تعلیق کرد”.

اسماعیلی در ادامه به احکام افرادی که به جرم جاسوی دستگیر شده اند اشاره کرد و گفت: “علی نفریه به جرم جاسوسی برای سیا به 10 سال حبس و استرداد 55 هزار دلار دریافتی محکوم شده است. محمد امین نسب نیز به جرم جاسوسی برای سرویس انگلیس 10 سال حبس قطعی را باید تحمل کند. محمدعلی باباپور نیز به جرم جاسوسی برای آمریکا 10 سال حبس و 55 هزار دلار محکوم شده است. فرد دیگری داریم که رای آن قطعی نشده که به جرم جاسوسی برای سرویس آمریکا به لحاظ گستردگی فعالیت جاسوسی به اعدام محکوم شده است. پرونده برای رسیدگی به فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده است”.

سخنگوی قوه قضاییه ایران همچنین از درخواست همکاری با وزارت امورخارجه ایران برای شناسایی اموال کشور کانادا خبر داد و گفت: “طی نامه رسمی به وزارت خارجه آمادگی خود را برای همکاری با آنها در عرصه بین الملل و برای اقدام قضایی متقابل در صورت شناسایی اموال و دارایی های دولت کانادا در ایران را اعلام کردیم. انتظار است قبل از اقدام مقابله به مثل و قانونی ما دولت کانادا و دستگاه قضایی این کشور این اقدام را ملغی کنند در غیر این صورت با همکاری وزارت خارجه اقدام متقابل را انجام می دهیم”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا