خاورمیانه

کشته شدن دو سرباز اسرائیلی در درگیری‌های غزه؛ مجموع سربازان کشته‌شده به ۴۴ نفر رسید

نشریه تایمز اسرائیل نوشت دو سرباز این کشور در جریان درگیری‌ها با شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه کشته‌اند. به این ترتیب، آمار سربازان اسرائیلی کشته‌شده از زمان آغاز عملیات زمینی ارتش این کشور در غزه به ۴۴ تن می‌رسد.

ادامه درگیری‌ها در منطقه

ارتش اسرائیل اعلام کرد در ادامه عملیات زمینی خود در نوار غزه تعدادی از انبارهای سلاح حماس را در مدارس، مساجد و خانه‌های این منطقه کشف کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد یک مرد فلسطینی صبح روز دوشنبه ۲۲ آبان در حمله ارتش اسرائیل به شهر هبرون در کرانه باختری رود اردن جان خود را از دست داد.

رسانه‌ها همچنین از درگیری شدید در محله النصر شهر غزه خبر دادند.

آژیر هشدار حمله راکتی در منطقه گورنوت هاگلیل اسرائیل در نزدیکی مرز لبنان به صدا درآمد.

بنی گانتس، از رهبران پیشین اپوزیسیون اسرائیل که پس از آغاز جنگ با حماس به دولت اضطراری این کشور پیوسته، گفت اکنون زمان مناسبی برای تغییر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیست.

در روزهای اخیر درخواست‌ها از نتانیاهو برای استعفا به دلیل ناتوانی در جلوگیری از حمله مرگبار حماس در روز ۱۵ مهر (هفتم اکتبر) شدت گرفته است.

وخامت اوضاع انسانی در غزه

سازمان جهانی بهداشت بار دیگر شرایط بیمارستان شفا در غزه را «وحشتناک» توصیف کرد. این سازمان افزود که هم‌اکنون حدود دوهزار و ۱۰۰ نفر در این مرکز حضور دارند که احتمالا بیش از ۶۰۰ نفر از آنان بیمار و ۱۵۰۰ نفر آواره هستند.

وزارت بهداشت غزه خبر داد که شش نوزاد و ۹ بیمار بر اثر قطعی برق در بیمارستان شفا جان باختند.

روزنامه هاآرتص نوشت دولت آمریکا نسبت به قربانی شدن غیرنظامیان در جریان درگیری‌ها در بیمارستان شفا هشدار داده است.

 

واکنش‌های بین‌المللی به مناقشه خاورمیانه

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هشدار داد در صورت ادامه حملات گروه‌های شبه‌نظامی متحد جمهوری اسلامی به مواضع نیروهای آمریکایی در منطقه، واشینگتن برای محافظت از نیروهایش مجددا «آنچه را که نیاز است» انجام خواهد داد.

این اظهارات ساعاتی پس از آن مطرح می‌شوند که ارتش آمریکا با حمله‌هایی هوایی دو مقر جمهوری اسلامی و گروه‌های وابسته به آن را در سوریه هدف قرار داد. به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، این حملات چهار کشته و زخمی برجای گذاشت.

«مقاومت عراق»، از گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی، خبر داد که با پهپاد به پایگاه نیروهای آمریکایی مستقر در القریة الخضراء در میدان نفتی العمر در دیرالزور حمله کرده است.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: «جنگ گسترش پیدا کرده و لبنان درگیر است. احتمال دارد درگیری‌ها بیشتر از این هم شود. آینده مبهم است اما ایران آماده همه شرایط است.»

کاخ سفید اعلام کرد در میان گروگان‌های حماس یک دختر سه ساله آمریکایی وجود دارد که والدینش در جریان حمله حماس به اسرائیل جان خود را از دست دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا