جهانسلامتی و زندگی

مرگ 186 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا طى يک روز در فرانسه

طبق منابع رسمی فرانسه از زمان آغاز شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در این کشور تاکنون، روز گذشته فرانسه بیشترین تعداد مرگ و میر و ابتلا به این بیماری را پشت سر گذاشته است.

منابع بهداشتی فرانسه روز دوشنبه 23 مارس 2020، از مرگ 186 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا طی یک در مناطق مختلف این کشور خبر دادند .

طبق منابع رسمی فرانسه از زمان آغاز شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در این کشور تاکنون، روز گذشته فرانسه بیشترین تعداد مرگ و میر و ابتلا به این بیماری را پشت سر گذاشته است.

الیویه فران، وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد، تنها روز دوشنبه 186 نفر بر اثر اصابت به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

طبق بیانیه وزارت بهداشت فرانسه تعداد قربانیان بیماری کرونا در این کشور تاکنون به 860 نفر رسیده است.

الیویه گفت: «در فرانسه تا روز دوشنبه 19 هزار و 855 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند.

او افزود: «از تعداد 19هزار و 855 مبتلا به این بیماری، مقامات بهداشتی فرانسه تعداد 8،675 تن از این مبتلایان را به بیمارستان‌ها منتقل کردند که از این تعداد 2 هزار 82 نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند».

در همین حال ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، روز دوشنبه اظهار داشت تعطیلی اجباری در فرانسه که برای منع شیوع کرونا اجرا شده است، ممکن است برای چند هفته دیگر ادامه داشته باشد».

او تاکید کرد که دولت فرانسه اقدامات شدیدتری را برای این منظور اتخاذ خواهد کرد.

نخست وزیر فرانسه اجرای قانون مقررات منع رفت آمد و شد در این کشور را بعید ندانسته است اما او تاکید کرد که اجرای چنین مقرراتی به تصمیم‌گیری مقامات محلی هر منطقه یا شهر مربوط می‌شود.

در حال حاضر تعدادی از شهرهای فرانسه از جمله شهر نیس در ساحل دریای مدیترانه قانون منع رفت و آمد را برقرار کرده است.

روز یکشنبه پارلمان فرانسه لایحه ای را تصویب کرد که دولت برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا می‌تواند به مدت دو ماه قوانین «اورژانس بهداشتی» را تطبیق و اجرا کند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا