جهانسیاست

اردوغان: خودمان را در اروپا می بینیم، آینده خود را با اروپا ترسیم می كنیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: "ما خود را در اروپا می بینیم، نه در جاهای دیگر. ما آینده خود را با اتحادیه اروپا ترسیم می كنیم."

آقای اردوغان که به کنگره حزبش در شعبات استان‌های کوتاهیا، افیون، سییرت و باتمان بصورت آنلاین سخنرانی می‌کرد از اتحادیه اروپا خواست تا به وعده های داده شده به ترکیه عمل کند. وی گفت: “ما انتظار داریم كه [اروپا] علیه کشورمان تبعیض قائل نشود. حداقل، به ابزاری برای خصومت آشكار با كشورمان در نیاید. ما خود را در اروپا می بینیم، نه در جای دیگر، ما آینده خود را با اتحادیه اروپا ترسیم می‌كنیم.”

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه کشورش با ایالات متحده متفق هستند، گفت: “ما می خواهیم از روابط اتحاد خود به طور فعال استفاده كنیم. [همچنین]، هرگز نمی توانیم كشورهایی مانند روسیه و ایران را كه با آنها روابط ریشه دار داریم، نادیده بگیریم. ما روابط بسیار عمیقی با کشورهای اسلامی داریم. گاهی اوقات جداگانه، و برای راه حل بر اساس تمامیت ارضی از سوریه تا لیبی کار می کنیم. هیچ کس حق ندارد ترکیه را با استدلال‌های دروغ تهدید و منزوی کند.”

آقای اردوغان افزود: “ما از حقوق، آزادی و دموکراسی به این دلیل که باب طبع کسی باشد دفاع نمی کنیم، بلکه ما آنها را پیاده می کنیم به این دلیل که مردم خودمان لیاقت آن را دارند. ما متاسفیم که برخی‌ها تکار را به مرحله تحریم رسانده اند. ما عقیده داریم مشکلی وجود ندارد که با گفتگو با هر کشور یا نهادی حل نشود. ما همچنان این کانالها را همیشه باز نگه خواهیم داشت.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا