جهان

خانه تُرک در نیویورک طی هفته سازمان ملل میزبان بیش از 150 رئیس دولت و صدها دیپلمات عالی رتبه بود

خانه تُرک که روبروی ساختمان سازمان ملل قرار دارد، یکی از مراکز ملاقات‌های دیپلماتیک شدید در نیویورک بود که میزبان بیش از 150 رئیس دولت و صدها دیپلمات عالی رتبه بود.

«خانه تُرک» در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا که از اولین روز افتتاح خود در 20 سپتامبر سال 2022 علاوه بر محل دیپلماسی، تبدیل به مرکز جذب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شده است، امسال به مناسبت هفتاد و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز شاهد ترافیک شدید دیپلماسی شد.

خانه تُرک واقع در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک که میزبان بیش از 150 رئیس دولت و نخست‌وزیر و صدها دیپلمات عالی رتبه برای هفته سازمان ملل بود، به یکی از مراکزی تبدیل شد که جلسات دیپلماتیک فشرده در آن برگزار شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خانه تُرک که سال گذشته مورد بازدید بسیاری از سران کشورها و دولت‌ها و هیئت‌ها قرار گرفت، امسال با بیش از 15 رهبر و هیئت از آسیا تا اروپا، از خاورمیانه تا قاره آمریکا دیدار کرد.

رئیس جمهور ترکیه در اولین روز دیدار‌های خود در خانه تُرک با ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس را به حضور پذیرفت که این دیدار بسیار مورد علاقه قرار گرفت.

ایلان ماسک به همراه فرزندش با اردوغان دیدار کرد.

اردوغان از ماسک خواست تا هفتمین کارخانه تسلا را در ترکیه تاسیس کند.

رئیس جمهور کشور سپس در مراسم امضای قرارداد در چارچوب رویداد “به سوی جنبش جهانی پسامند صفر” در خانه تُرک به رهبری همسرش امینه اردوغان شرکت کرد. در اینجا، اردوغان به عنوان اولین فردی بود که “بیانیه حسن نیت جهانی پسامند صفر” را امضا کرد.

این مکان همچنین شاهد ترافیک دیپلماسی هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه نیز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا