ایران

دادگاه تجدید نظر یونان حکم اولیه مصادره محموله نفت ایران را لغو کرد

احمد نادری، سفیر ایران در یونان، در توییتی نوشت دادگاه تجدید نظر یونان حکم اولیه مصادره محموله نفت ایران را لغو کرده و این محموله به ایران مسترد می‌شود اما تا زمان اطمینان از اجرای حکم رایزنی‌ها ادامه دارد.

علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران، در واکنش به خبر حکم دادگاه یونان نوشت: «تغییر رفتار یونان پس از واکنش متناسب و مقتدرانه» ایران به توقیف «غیرقانونی» نفت‌کش‌ خود، نشان می‌دهد «تنها راه دفاع از حقوق کشور در برابر قلدری، چه در برجام چه در آژانس و چه در سایر عرصه‌ها، اقدام متقابل است.»

اقدام یونان در توقیف کشتی ایرانی لانا در سواحل خود در ماه آوریل با واکنش خشمگین مقام‌های جمهوری اسلامی همراه شد و در پی آن سپاه پاسداران ماه گذشته دو کشتی یونانی را در خلیج فارس توقیف کرد.

دولت یونان توقیف دو نفتکش خود از سوی سپاه پاسداران در خلیج فارس را «دزدی دریایی» خوانده و اعلام کرده اعتراض این کشور به سفیر جمهوری اسلامی در آتن ابلاغ شده است.

یونان همچنین از شهروندان خود خواسته است از سفر به ایران خودداری کنند.

از سوی دیگر، رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران و همچنین وب‌سایت نورنیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، این اقدام را به تلافی توقیف نفتکش ایرانی توسط یونان و در اختیار قرار دادن نفت آن به آمریکا گزارش کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا