ایرانجهانفرهنگ و هنر

عکس «آشیق فتاح» اثر «بهرام بیات» برگزیده نشان نقره‌ای جشنواره بین‌المللی عکاسی پاریس شد

عکس «آشیق فتاح» اثر «بهرام بیات»، عکاس جوان زنجانی جزو برگزیدگان افتخاری و برنده نشان افتخار نقره‌ای در بخش «عکاسی خیابانی»، جشنواره بین‌المللی «جوایز دبلیو‌پی‌ای اروپا» در فرانسه شد.

جشنواره «جوایز دبلیو پی ای اروپا» کشور فرانسه در ۲۴ بخش مختلف برگزار شده و در هر بخش ۳ مدال طلا، نقره، برنز و ۴۰ نشان افتخار طلایی، نقره‌ای و برنزی به برگزیدگان اختصاص یافت.

به بخش «عکاسی خیابانی» این جشنواره حدود ۴۰۰۰ عکس ارسال شده بود که از بین این آثار «بهرام بیات» عکاس زنجانی، برگزیده نشان افتخار نقره‌ای این جشنواره بین‌المللی فرانسه شد و این عکس در نمایشگاه و کتاب جشنواره نیز چاپ خواهد شد.

گفتنی است که بهرام بیات پیش‌تر در اسفند سال ۹۸ (دوم ماه مارس ۲۰۲۰) نیز جایزه یک هزار دلاری جشنواره «عکس آگورا» در کشور اسپانیا را از آن خود کرده بود.

برای شرکت در این جشنواره نیز حدود ۷ هزار اثر ارسال شده بود که بعد از داوری ها، ۵۰ اثر به عنوان آثار راه یافته به مرحله نهایی انتخاب شدند که اثر «آشیق فتاح» نیز جزو ۵۰ اثر منتخب نهایی شد.

در این جشنواره اثر «آشیق فتاح» بهرام بیات با کسب رتبه برتر، حائز دریافت جایزه یک هزار دلاری این جشنواره شد.

بهرام بیات، متولد ۱۳۷۵ در زنجان است و آثار او در بیش از ۳۰ نمایشگاه گروهی در ایران و چند کشور دنیا به‌ نمایش درآمده‌ است.

او تا کنون عنوان ها و جوایز مختلفی را در جشنواره های ملی ایران و بین‌المللی کسب کرده است.

این عکاس جوان زنجانی همچنین در سال جاری میلادی مدال طلای «فیاپ» جشنواره بین‌المللی عکس فیلارمونیای قرقیزستان را کسب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا