ایران

حضور «مقتدی صدر» در منزل قاسم سلیمانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، امروز تعداد زیادی از شخصیتهای سیاسی به خانه قاسم سلیمانی رفته‌اند که مقتدی صدر نیز یکی از آنها بوده است.

مقتدی صدر، رهبر کنونی جریان صدر عراق، در سال های پس از سقوط صدام روابط نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران داشت اما در جریان انتخابات پارلمانی عراق از ایران فاصله گرفت.

 

 

وی همچنین خواهان پرچیده شدن نیروهای حشد الشعبی یا همان «بسیج مردمی عراق» پس از نابودی کامل گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در عراق بود. با این وجود مقتدی صدر در ماههای اخیر به مقامات ایران نزدیک شده و در ماه سپتامیر گذشته نیز تصاویری از او در کنار علی خامنه ای رهبر ایران و قاسم سلیمانی منتشر شد.

 

گفتنی است بامداد روز جمعه  3 ژانویه 2020 چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، پایتخت عراق 2 خودروی حامل اعضای گروه حشدالشعبی را هدف قرار دادند که در پی آن علاوه بر قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس جانشین فرمانده و چند تن از عناصر این گروه کشته شدند.

 

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید خبر کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در یک حمله هوایی در بغداد اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده است.

 

علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز با انتشار پیامی در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی در بغداد گفت: “انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند.”

 

به دنبال کشته شدن سلیمانی تنش میان آمریکا و ایران بالا گرفته و بسیاری از کشورها از تشدید درگیریها در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا