خاورمیانه

اسرائیل: دیگر به مقام‌های سازمان ملل ویزا نمی‌دهیم؛ کشته شدن ۸ سرباز سوری در حمله اسرائیل

نماینده اسرائیل در سازمان ملل گفت کشورش برای سفر نمایندگان این سازمان به اسرائیل ویزا صادر نخواهد کرد.

به دنبال تشدید درگیری‌ها در منطقه، خبرگزاری سانا متعلق به حکومت سوریه نوشت حملات اسرائیل به اهداف نظامی در جنوب غرب سوریه منجر به کشته شدن هشت سرباز و مجروح شدن هفت تن دیگر شد. به گزارش سانا، این حمله هوایی ساعت ۱:۴۵ بامداد چهارشنبه سوم آبان انجام شد.

جنجال سخنان دبیرکل سازمان ملل درباره مناقشه حماس و اسرائیل

به گفته گیلاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل، تصمیم صادر نکردن ویزا برای مقام‌های سازمان ملل پس از سخنان آنتونیو گوترش، دبیر‌کل این سازمان در روز دوم آبان اتخاذ شده است.

اردان گفت: «زمان آن رسیده که به آن‌ها درسی بدهیم.»

گوترش در نشست شورای امنیت گفت حملات حماس به اسرائیل «در خلا» رخ نداده است.

او با اشاره به شهرک‌سازی‌ها، تخریب منازل فلسطینیان ‌و آوارگی آن‌ها گفت: «مردم فلسطین ۵۶ سال تحت اشغال خفقان‌آور بوده‌اند.»

ادامه درگیری‌های نظامی در منطقه

حماس اعلام کرد در حملات شب گذشته ارتش اسرائیل به نوار غزه، ۸۰ فلسطینی جان خود را از دست دادند.

به گزارش الجزیره، درگیری‌های حماس و اسرائیل تاکنون منجر به کشته شدن بیش از پنج هزار و ۷۰۰ فلسطینی و هزار و ۴۰۰ اسرائیلی شده است. همچنین در این درگیری‌ها، دست‌کم ۱۶ هزار فلسطینی و پنج هزار اسرائیلی زخمی شده‌اند.

واکنش‌های بین‌المللی به جنگ حماس و اسرائیل

در ادامه سفر امانوئل مکرون، رییس‌‌جمهوری فرانسه به منطقه، او روز چهارشنبه سوم آبان برای دیدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن، وارد امان شد.

در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد شدت گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه، استرالیا اعلام کرد در حال اعزام «تعداد قابل توجهی» نیرو و دو هواپیمای ترابری نظامی به منطقه است.

ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا هدف از این اقدام را حمایت از شهروندان این کشور در منطقه عنوان کرد.

وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) اعلام کرد در صورت عدم ارسال سوخت به نوار غزه، ناگزیر خواهد بود فعالیت‌های خود را در این منطقه از شب چهارشنبه سوم آبان متوقف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا