آذربایجانایران

علی رضی‌زاده نادارلی به بند ۸ زندان اوین منتقل شد

علی رضی‌زاده نادارلی (نظرلو) فعال حرکت ملی آذربایجان طی تماسی که دیروز ۱۴ آبان ۱۴۰۲ با خانواده داشته، از انتقالش به بند ۸ زندان اوین خبر داده است.

 این فعال مدنی ساکن تهران روز ۷ آبان ۱۴۰۲، جهت تحمل محکومیت یکسال حبس خویش توسط تعدادی از فعالین ملی آذربایجانی بدرقه و راهی زندان اوین شده و به قرنطینه اندرزگاه یک زندان اوین منتقل گردیده بود.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم محکومیت ۲سال حبس تعزیری و منع عضویت در گروه‌ و خروج از کشور، آقای رضی زاده نادارلی را تایید و یکسال از حکم مذکور را به مدت ۵سال به حالت تعلیق درآورده بود.

این فعال مدنی آذربایجانی پیشتر به اتهام «عضویت در گروهک غیر قانونی پان‌ترکیسم به قصد بر هم زدن امنیت کشور» توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۲ سال حبس تعزیزی و مجازات های تکمیلی و ۲ سال منع عضویت در گروه و خروج از کشور محکوم شده بود.

علی رضی‌زاده نادارلی پیشتر در بهمن ماه ۱۴۰۱، طی ابلاغیه‌ای که از طریق سیستم الکترونیکی قوه قضائیه ایران (ثنا) دریافت نموده بود جهت دفاع از اتهام انتسابی مذکور در شعبه ۳بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳تهران حاضر و پس از تفهیم اتهام پرونده‌ای مذکور علیه ایشان مفتوح گردیده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا