آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعتصاب غذای ۲۰ تن از زندانیان زندان اهر در اعتراض به نقض حقوق زندانیان

ده‌ها تن از زندانیان محبوس در زندان اهر در آذربایجان شرقی، از امروز شنبه ۲۹ آبان در اعتراض به نقض حقوق قانونی زندانیان، دست به اعتصاب غذا زدند.

ده‌ها تن از زندانیان محبوس در زندان اهر در آذربایجان شرقی، از امروز شنبه ۲۹ آبان در اعتراض به نقض حقوق قانونی زندانیان، دست به اعتصاب غذا زدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی، دست‌کم ۲۰ نفر از زندانیان در اعتراض به نقض حقوق قانونی، محرومیت از مرخصی و وضعیت نابسامان این زندان از امروز شنبه ۲۹ آبان، به صورت جمعی اعلام اعتصاب غذا کردند.

بنابر گزارش‌های منتشر شده از خانواده‌های این زندانیان، مسئولان و ماموران زندان اهر در برخورد با زندانیان، آنها را مورد هتاکی و بی‌احترامی قرار می‌دهند.

گفته می‌شود، مسئولان این زندان از محروم کردن زندانیان از حق اعزام به مرخصی به عنوان اهرمی برای آزار و شکنجه روحی و روانی علیه آنها استفاده می‌کنند.

چندی پیش «هادی عطازاده» زندانی جوان محبوس در این زندان در اثر اجرای حکم شلاق، در تاریخ ۸ شهریور ماه جان خود را از دست داده بود.

موسی خلیل اللهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی پس از آن در گفتگو با رسانه‌های حکومتی مدعی شد که «این زندانی پس از بروز درد شکم به بهداری زندان مراجعه کرد و فورا به بیمارستان منتقل شد؛ اما علیرغم تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه یک روز بعد فوت کرد.»

این در حالیست که منابع موثق در گفتگو با ای‌ان‌تی، مرگ هادی عطازاده بر اثر بروز درد شکم یا هرگونه بیماری دیگر را «رد کرده» و به نقل از خانواده آقای عطازاده تاکید کردند که مرگ این زندانی جوان پس از اجرای حکم شلاق صورت گرفته بود.

همچنین، بررسی‌های تصاویر ویدیویی رسیده به بخش خبری ای‌ان‌تی، از غسالخانه اهر که جنازه هادی عطازاده در حال شسته شدن بود، حاکی از وجود آثار ضربات متعدد شلاق بر پیکر این شهروند جان باخته بود.

همچنین بخوانید: جان باختن یک زندانی جوان پس از اجرای حکم شلاق در زندان اهر 

همچنین بخوانید: انکار گزارش ای‌ان‌تی از مرگ هادی عطازاده بر اثر شلاق در زندان اهر توسط دادگستری آذربایجان‌شرقی 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا