جهان

واشینگتن: گروه واگنر را در همه جا تحت پیگرد قرار می‌دهیم

ایالات متحده آمریکا، اجرای اقدامات جدیدی را علیه گروه نظامی خصوصی روسی «واگنر» در آفریقا اعلام کرد تا این گروه را به دلیل فعالیت‌های خرابکارانه آن در آفریقا، پاسخگو کند.

ماتیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه 6 تیر به خبرنگاران گفت: «ما گروه واگنر را در همه جا تحت پیگرد قرار خواهیم داد.»

میلر افزود: «پیگرد قضایی واگنر، ارتباطی با شورش در روسیه که با میانجی‌گری بلاروس پایان یافت، ندارد، بلکه به فعالیت‌های آن در اوکراین و آفریقا مربوط می‌شود.»

ورود واگنر به بلاروس

لوکاشنکو، ساعاتی پیش ضمن تائید ورود پریگوژین، فرمانده گروه واگنر به مینسک، خاطرنشان کرد که کشورش از تجارب رزمی این گروه شبه‌نظامی خصوصی استفاده خواهد کرد و مقدم برخی از عوامل واگنر برای حضور در بلاروس به هزینه خودشان، گرامی خواهد بود.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین افزود که موافقت خود را به وزارت دفاع بلاروس برای انجام مذاکره با واگنر در مورد آینده این گروه در خاک بلاروس، ابلاغ کرده است.

اعضای واگنر

بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی غربی، این گروه از تقریباً 25000 پیکارجو تشکیل شده که اکثر آنها مزدور یا از افراد دارای سوابق یا محکومان به جرایم جنایی هستند.

اعضای واگنر همچنین در ده‌ها کشور آفریقایی از جمله مالی، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان و لیبی مستقر هستند. واگنر در برخی از منافع یا بخش‌های اکتشافی یا استخراج معادن مهم در تعدادی از این کشورها، به ویژه تجارت الماس و استخراج طلا مشارکت دارد.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا