ایران

احتمال سفر حسن روحانی از ژاپن به مالزی

یک رسانه مالزیایی در حالی احتمال سفر رئیس‌جمهور ایران به «کوالالامپور» در اواخر ماه جاری (آذر) را مطرح کرده است، که طی هفته‌های اخیر درباره سفر حسن روحانی به ژاپن در همان موعد خبرهای زیادی منتشر گردیده است.

خبرگزاری دولتی «برناما» مالزی در گزارشی درباره «نشست ۲۰۱۹ کوالالامپور» که قرار است از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه برگزار شود، از احتمال سفر رئیس‌جمهور ایران به این کشور به منظور شرکت در این اجلاس خبر داد.

 

این رسانه مالزیایی با اشاره به نشست اواخر آذرماه به میزبانی کوآلالامپور و «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر این کشور، از احتمال حضور سران چندین کشور مسلمان شامل ایران، ترکیه، پاکستان و قطر خبر داد.

 

طبق گزارش خبرگزاری «برناما» مالزی، در «نشست ۲۰۱۹ کوالالامپور» قرار است ۱۷ تا ۲۱ دسامبر (۲۷ تا ۳۰ آذرماه) برگزار شود.

 

در گزارش خبرگزاری برناما آمده است: «انتظار می‌رود که شیخ تمیم حمد آل ثانی امیر قطر، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان و … از جمله رهبران برجسته کشورهای اسلامی شرکت کننده در نشست (کوالالامپور) باشند».

 

گمانه‌زنی این رسانه مالزیایی درباره احتمال حضور رئیس‌جمهور ایران در این نشست در حالی مطرح شده که طی هفته‌های اخیر درباره سفر حسن روحانی به پایتخت ژاپن طی ماه جاری خبرهای زیادی منتشر شده است.

 

همچنین پیش از این «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن از تدارکات برای سفر احتمالی اواخر ماه جاری روحانی به توکیو خبر داده بود.

 

از سوی دیگر، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران چهارشنبه ۱۳ آذر پس از اتمام نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رییس جمهور اواخر این ماه به مالزی و ژاپن سفر می‌کند.

 

او افزود: «ما دعوتی را که آقای ماهاتیر محمد از آقای رئیس‌جمهور در اواخر این ماه برای سفر به مالزی داشتند را پذیرفتیم. از سوی دیگر، آقای شینزو آبه سفری به ایران داشت و از آقای روحانی دعوت کرده بود که به این کشور سفر کند البته با توجه به دوری راه، معمولاً همه کشورها در سفرهای طولانی سعی می‌کنند سفرها را تجمیع کنند تا در رفت‌وآمد صرفه‌جویی شود بنابراین ما اعلام آمادگی کردیم که به ژاپن سفر کنیم.

 

.

 

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا