سیاست

همزمان را ۱۶ آذر (روز دانشجو در ایران) تجمعات در برخی از دانشگاه های این کشور

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ها در ایران همزمان با روز دانشجو، تجمعات اعتراضی نسبت به شرایط خفگان سیاسی و اوضاع نابسامان معیشتی در این کشور برگزار کردند.

ایرنا نوشت: عده‌ای از دانشجویان دانشگاه تهران ظهر امروز (۱۶ آذرماه) تلاش داشتند تا با اعتراض به شرایط دانشگاه‌ها، همراهی دانشگاه با جامعه و مطالبات مردم را اعلام کنند.

 

همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با برگزاری تجمعی ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به شرایط معیشتی و محدودیت‌های سیاسی ایجاد شده، مطالبات خود از مسوولان را اعلام کردند.

این دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامینی چون «حق دسترسی آزاد به اطلاعات»،«جای دانشجو در زندان نیست»، « دانشگاه همراه با مردم» و «دانشگاه امن می‌خواهیم، نه امنیتی» اعتراض خود را بیان کردند.

 

به گزارش شاهدان عینی، خیابان‌ اصلی حوالی این دانشگاه شاهد حضور ماموران نیروی انتظامی بوده است.

 

همچنین گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، با برگزاری تجمعی اعتراضی خواهان رسیدگی به مطالبات مردم، رفع مشکلات معیشتی مردم و احترام به آزادی‌های مدنی گردیدند.

 

ضمنا تعدادی از دانشجویان دانشگاه تربیت‌مدرس نیز به مناسبت ۱۶ آذر اقدام به برگزاری تجمع کرده اند.
این تجمع اعتراضی پس از آن انجام شد که شب گذشته توییتر دانشجویان دانشگاه تربیت‌مدرس با انتشار فراخوان و در یک‌ نظرخواهی اعلام کرده بود که حدود ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه برای حضور در این برنامه آمادگی دارند.

همچنین بنا به گزارش برخی دیگر از خبرگزاریها علیرغم وجود جو شدید امنیتی در اکثر دانشگاه ها، تاکنون اخباری از تجمعات اعتراضی دانشجویان در چند دانشگاه از جمله تبریز، تهران، دانشگاه نوشیروانی بابل، رازی کرمانشاه و دانشگاه صنعتی پلی تکنیک و چندین دانشگاه دیگر با همراهی فعالان دانشجویی شوراهای صنفی، رسیده است.

 

دانشجویان در دانشگاه تهران پلاکاردهایی در دست داشته اند که به سه زبان فارسی، عربی و فرانسوی شعارهایی مبنی بر حمایت از اعتراضات مردمی در جهان علیه پیاده‌سازی سیاست‌های نئولیبرالی بر آنها نقش بسته بود.

این تجمعات اعتراضی در حالی شکل می گیرد که در تازه‌ترین فشارها و بازداشت‌ها، در روزهای پس از اعتراضات سراسری آبان ماه، ده‌ها تن از دانشجویان در شهرهای مختلف ایران بازداشت شده و برای آنها پرونده‌هایی با اتهام‌های امنیتی در مجموعه های قضایی این کشور باز شده است.

 

.

 

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا