آذربایجانایران

دانشجوی دانشگاه اورمیه‌ در حضور بهادری جهرمی؛ چطور میشود بودجه ۵برابر استان های آذربایجان نصیب استانی مثل اصفهان میشود وسرطانتان نصیب آذربایجان؟

روز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در مراسمی با عنوان «گفت و گوی بی‌واسطه دانشجویان با دولت» در سالن آمفی تئاتر شهیدچمران دانشگاه اورمیه شرکت کرده است که اعتراض دانشجویان آذربایجانی را در پی داشته است.

 در مراسم مذکور یکی از دانشجویان آذربایجانی توانسته است علی‌رغم مخالفت اولیه با سخنرانی‌اش، در پشت میکروفون حاضر شود.

دانشجوی آذربایجانی در خصوص احکام صادره علیه دانشجویان علوم پزشکی تبریز به آذری جهرمی گفته است: «پیرو تجمعات مسالمت آمیز ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱۰ نفر از دانشجویان به تعلیق دوترم از تحصیل محکوم شدند و حکم تعدادی نیز به کمیته انضباطی مرکزی وزارت ارسال شده است.

شما در هر فرصتی به قانونی بودن تجمعات مسالمت آمیز تاکید کرده و حتی از استقبال از آن سخن گفته‌اید،چطور است که دانشجویان معترض به روند مسمومیت سریالی مجازات میشوند اما خبری از عواملین پخش گاز در مدارس و خوابگاههای دخترانه نیست؟

این چگونه عدالتی است که دانشجویانی که به محرومیت دانش اموزان از حق تحصیل اعتراض مسالمت آمیز میکنند،خود با محرومیت از حق تحصیل روبرو میشوند؟»

همچنین این دانشجو نحوه برخورد با حجاب اجباری را محکوم کرده و درباره گفته است: «اصلا تکلیف عاملین مسمومیت های سریالی چه‌شد؟آیا شما توان شناسایی و محاکمه این عوامل را ندارید و اگر کاری کرده‌اید چرا تا بحال هیچ شفاف سازی صورت نگرفته است؟

ما دانشجویان آذربایجانی به رفتار و نوع برخورد شما با دختران و زنان ایرانی چه بحث حجاب باشد و چه مسمومیت و ده ها موضوع دیگر که مجال بحث نیست،اعتراض داریم! »

این دانشجوی دانشگاه اورمیه‌ بی تفاوتی حکومت ایران در خصوص آلودگی رود آراز و شیوع بیماری در شهرهای آذربایجان از جمله اردبیل را محکوم کرده و گفته است: «کشور ارمنستان سالهاست پساب صنعتی و شیمیایی کارخانجات و معادن خود را مستقیما به رود آراز تخلیه میکند،تبدیل این رودخانه به کانال فاضلاب از دید دولت ایران پنهان نیست،از سازمان محیط زیست تا جهاد کشاورزی در آزمایشهای جداگانه،آلودگی آراز را تایید کرده اند،پژوهش های دانشگاهی هم این مسئله را اثبات میکند،جان میلیون ها آذربایجانی در خطر است و آمار سرطان و بیماری‌های گوارشی و حتی ریوی نیز خصوصا بخاطر دریاچه اورمیه در آذربایجان رشد فزاینده داشته است،اردبیل رتبه اول سرطان معده در کشور را داراست.

چطور میشود بودجه ۵برابر استان های آذربایجانتان نصیب استانی مثل اصفهان میشود وسرطانتان نصیب آذربایجان؟

چرا دولت ایران و بخصوص وزارت خارجه از سبب این مورد موضع قاطعی را علیه کشور ارمنستان اتخاذ نمیکند؟»

نیروهای لباس شخصی و دانشجویان بسیجی از ادامه سخنرانی این دانشجوی تورک ممانعت بعمل آورده و اجازه سخنرانی به دیگر دانشجویان ملی مدنی و معترض داده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا