جهانخاورمیانه

بلغارستان از کشف انبار تسلیحات حماس برای انجام حملات علیه اهداف اسرائیل خبر داد

یک منبع قضایی روز پنج‌شنبه 16 فروردین گفت که پلیس بلغارستان در ادامه تحقیقات آلمان در مورد چهار نفر مظنون به عضویت در گروه حماس که در ماه دسامبر در آلمان و هلند دستگیر شدند، یک انبار اسلحه متعلق به مظنونان مرتبط با این جنبش فلسطینی را در بلغارستان کشف کرده است.

این منبع به خبرگزاری «فرانسه» آنچه در هفته‌نامه «اشپیگل» در مورد این عملیات منتشر شده بود را تایید کرد.

دفتر دادستانی فدرال آلمان، مسئول پرونده‌های تروریسم، در 14 دسامبر از دستگیری چهار مرد مظنون به انجام ماموریت جمع‌آوری سلاح در برلین با هدف انجام حملات احتمالی خبر داده بود.

به نوشته این نشریه آلمانی، پلیس جنایی فدرال تصاویری از چندین کلت کمری، مهمات، خشاب و همچنین سایر قطعات اسلحه را در یک کیسه پلاستیکی در تلفن همراه یکی از مظنونان پیدا کرد.

با استفاده از اطلاعات دیجیتالی موجود در این تصاویر، محققان توانستند مسیر آن‌ها را تا رسیدن به مخفیگاهی در جنوب بلغارستان ردیابی کنند.

این مجله همچنین تأیید کرد که پلیس بلغارستان متعاقباً اسلحه‌هایی را که در مخفیگاه پیدا کرده بود، مصادره کرده است.

این در حالی است که دفتر دادستانی و وزارت کشور بلغارستان در صوفیه، پایتخت این کشور، در تماس با خبرگزاری «فرانسه» این اطلاعات را تایید نکردند.

سه نفر از چهار مظنون عضو حماس، یک شهروند مصری و دو لبنانی الاصل، در برلین دستگیر شدند.

چهارمین فرد مظنون شهروند هلندی است که در روتردام هلند دستگیر شد.

به گفته دادستانی فدرال آلمان، یکی از این دو متهم «حداکثر از بهار 2023 از سوی حماس ماموریت یافت تا مکان یک انبار زیرزمینی تسلیحات در اروپا که این گروه از قبل آن را پنهان کرده بود، مشخص کند.»

این فرد متهم دستورات خود را از مقامات بلندپایه حماس مستقر در لبنان دریافت کرده بود.

بنا به اعلام دفتر دادستانی آلمان قرار بود این سلاح‌ها به برلین منتقل و برای حملات احتمالی علیه مؤسسات یهودی در اروپا آماده و استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا