ایرانمقالات

آوازه جهانى نژاد پرستى در ايران و عرب ستيزى در عمل ✍️یوسف عزیزی بنی طرف

بيانيه كانون مبارزه با نژاد پرستى در ايران

اخيراً دانشگاه كينگز كالج لندن جدولى از بيست و چهار كشور را منتشر كرد كه جزو نژاد پرست ترين كشورهاى دنيا به شمار مى روند و متاسفانه كشور ايران در راس آنها قرار دارد. البته در عوامل و اسباب اين نژاد پرستى ايرانى از راسيسم ضد عربى و ضد تركى در ايران سخنى نگفته اند كه در اين صورت رتبه نخست ايران بيشتر تثبيت مى شد. چند سال پيش نيز در يك پژوهش آكادميك، ايران را دومين كشور نژاد پرست قلمداد كرده بودند. شما در اينجا دو نمونه نژاد پرستى و دقيقا عرب ستيزى را مى بينيد :
يك: برنامه نمايشى قرارگاه خاتم الانبياء براى تجمع شمارى از به اصطلاح ايثارگران جنگ در اهواز جهت تصرف زمين عرب ها در جفير حويزه؛ و

دو: خبر “اول شدن” ايران در عرصه نژاد پرستى در سطح جهان .

يك: در سال ١٣٧٤ نامه محرمانه اى لو رفت و در سايت اهوازى “عربستان” در خارج منتشر شد. نامه، امضاى سردار سرلشكر پاسدار غلامعلى رشيد را در پاى خود داشت كه در آن از على خامنه اى – رهبر ج ا ا – مى خواست تا به دلايل راهبردى، زمين هاى منطقه جفير – ميان حويزه و  محمره و مرز عراق – را ميان ايثارگران جنگ تقسيم كند. سرلشكر رشيد از فرماندهان جنگ ايران و عراق و فرمانده كنونى قرار گاه سركوبگر خاتم الانبياء ، دزفولى تبار و شديدا ضد عرب است.
اكنون پس از گذشت بيست و هشت سال، عده اى – كه عمدتا از همشهريان غلامعلى رشيد هستند – در برابر اداره كل جهاد سازندگى اهواز جمع شده اند و سند اين زمين ها را مطالبه مى كنند. زمين هايى كه نسل اندر نسل متعلق به عرب هاى آن منطقه – به ويژه مردم بنى ساله – است. پيشتر استعمارگران آريامهرى، شهرك كوچ نشينان يزدى را به نام “يزد نو” در قلب سر زمين عرب ها ايجاد كردند كه البته با وقوع انقلاب، بساطش برچيده شد.
در حال حاضر رژيم استعمارگر جمهورى اسلامى در همان مسير رژيم شاه گام بر مى دارد و البته با طرحى خطرناك تر از شهرك يزدنو . اين رژيم با تقسيم اراضى جفير ميان غير بوميان و با نمايشى كه شاهدش هستيم مى خواهد زمين هاى آباء و اجدادى عرب هاى جفير را به مهاجران غير عرب بدهد. اين توطئه بايد خنثى شود و بر مردم جفير، بنى ساله، حويزه و همه ملت عرب است كه با هر وسيله ممكن با اين طرح خطرناك سپاه پاسداران مقابله كنند. اينها مى خواهند تركيب جمعيت حويزه را به زيان عرب ها تغيير دهند تا نفت هور الحويزه را به راحتى چپاول كنند چون شما عرب ها را موى دماغ خود مى بينند. لذا بر شما مردم شريف اهواز است كه از زمين هاى خود، از خاك خود و از شرف خود در برابر پاسداران اشغالگر و غلامعلى رشيد جنايت پيشه دفاع كنيد.” https://t.me/MOJAHWAZ/22373
دو: https://nabzebaazaar.com/fa/news/159676/جدولی-از-آمار-عجیب-نژاد-پرست%E2%80%8Cترین-مردم-جهان-رتبه-ایران
٥٤/١٥/٩/٢٠٢٣

 

IMG_3232

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا