ایرانجهانسیاست

نمایندگان کنگره آمریکا خواستار تحقیق درباره «عملیات مخفی تبلیغاتی ایران در خاک آمریکا» شدند

طبق درخواست نمایدگان کنگره، دولت ایالات متحده باید در باره یک عملیات مخفی تبلیغاتی ایران در خاک آمریکا تحقیق کند.

یووِت هرل، نماینده جمهوریخواه ایالت نیومکزیکو و ۸ نفر از همکارانش نامه ای به وزارت دادگستری آمریکا فرستادند و خواستار این شدند، کسانی را که در ازای تاثیرگذاری بر سیاست آمریکا از تهران پول دریافت می‌کنند، محاکمه و تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

طبق درخواست نمایدگان کنگره، دولت ایالات متحده باید در باره یک عملیات مخفی تبلیغاتی ایران در خاک آمریکا تحقیق کند.

یووِت هرل به فاکس‌نیوز گفت: “ایران همچنان یکی از بزرگترین تهدیدها برای ایالات متحده در منطقه است. مهم است که اطمینان حاصل کنیم آنها از پول خود برای اعمال نفوذ بر سیاستمداران و رهبران فکری در دولت ما استفاده نادرست نمی کنند.”

هشدار هرل پس از آن است كه كاوه لطف الله افراسیابی، کارشناس علوم سیاسی در ماساچوست، در ماه ژانویه با دستور دادستان های فدرال دستگیر و متهم شد كه به عنوان «یك مأمور ثبت نشده ایرانی» عمل كرده است. خبرگزاريها مي گويند افراسيابي در مصاحبه ها و نوشته هاي خود در رسانه ها، از جمله نوشتن دو مقاله نظري درباره ايران براي نيويورك تايمز، خود را بعنوان يك کارشناس بی‌طرف ايران نشان مي داد، در حالي كه مقامات مي گويند او براي تبلیغات و طرفداری از رژيم ایران از این کشور «حقوق و دستمزد» دریافت می‌کرد.

گفته می شود که وی توسط نمایندگی ایران در سازمان ملل به عنوان “یک کارمند مخفی … که برای تبلیغات خود دستمزد می گرفت (تقریباً ۲۶۵ هزار دلار) استفاده می‌شده است. اتهام وی نقض قانون ثبت نمایندگان خارجی در آمریکا است.”

خانم هرل و امضاكنندگان نامه از دولت بایدن می خواهند كه یك گروه ویژه برای “شناسایی، پیگرد و دستگیری سایر اتباع ایرانی كه قانون ثبت نمایندگان خارجی را نقض می كنند” ایجاد كند.

خانم هرل گفت: “ایران یک رژیم پیچیده است. آنها به دنبال تأثیرگذاری بر روند سیاسی و حتی سیاستمداران برای منافع خود و آسیب رساندن به منافع آمریکا هستند. دولت ترامپ ایران را مسئول اقدامات خود می‌دانست و تهدیدهای آنها را جدی می‌گرفت. هرگونه نرم شدن موضع ما در مورد ایران امنیت ملی ما را تهدید می کند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا