آذربایجان

واکنش سفیر آذربایجان به اعتراض نمایندگان ارمنی مجلس ایران نسبت به «پخش اذان» در قاراباغ

سفیر جمهوری آذربایجان (آزربایجان) در ایران، به اعتراض نمایندگان ارمنی مجلس ایران درخصوص «پخش اذان» در قاراباغ واکنش نشان داد.

علی علیزاده؛ سفیر آزربایجان در توییتر خود با انتشار ویدئویی از پخش صدای اذان از مسجد گوهر آقای شوشا، به دو زبان تورکی آزربایجانی و فارسی نوشت: «دو نماینده ارمنی تبار مجلس ایران از شنیده شدن صدای اذان پخش شده در مسجد شوشا و خط تماس در خانکندی ناراحت شده و این را فشار روانی خواندندامیدوارم علمای دینی حرمت اذان و اینکه‌ خانکندی متعلق به کیست را به اینها تفهیم کنند.»

چندی پیش دو نماینده ارمنی مجلس ایران در نامه ای به وزیر امورخارجه ایران به «پخش اذان» توسط آزربایجان در قاراباغ اعتراض کرده و خواستار برخورد مقامات تهران با دولت آزربایجان شده بودند.

این نامه توسط «روبرت بگلریان» نماینده ارامنه جنوب ایران و «آرا شاوردیان» نماینده ارامنه شمال ایران خطاب به «امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران نگاشته شده است.

این دو نماینده ارمنی ضمن اتهام زنی به دولت آزربایجان و تحریف وقایع موجود در قاراباغ، «پخش اذان» توسط آزربایجان در قاراباغ را «جنگ روانی» علیه ارمنی ها قلمداد کرده و خواستار ورود تهران در این زمینه شده اند.

نمایندگان ارمنی همچنین شاکی شده اند که چرا دولت آزربایجان به ارامنه ساکن قاراباغ «گاز و برق رایگان» نمی دهد.

این دو‌ نماینده ارمنی همچنین آزربایجان را «دشمن» خطاب کرده اند.

اعتراض به پخش صدای اذان درحالی صورت می گیرد که در مدت سه دهه اشغال قاراباغ، حکومت ایران که ادای مسلمان دارد در قبال تخریب مساجد قاراباغ و نگهدای خوک و گاو در مساجد مناطق اشغالی سکوت کرده بود.

اظهارات این دو نماینده ارمنی ایران بازتاب وسیعی در آزربایجان شمالی داشته و موجی از اعتراضات درخصوص دخالت در امور داخلی آزربایجان را به همراه داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا