آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

نقض رأی دادگاه تجدیدنظر آذربایجان‌شرقی و تایید حکم ۳سال حبس تعزیری اکبر مهاجری در دیوان عالی

شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور، با نقض رأی دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی، حکم ۳ سال حبس تعزیری اکبر مهاجری، فعال سیاسی آزربایجانی را تایید کرد.

شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور، به ریاست عزیزالله رزاقی، حکم ۳ سال حبس تعزیری اکبر مهاجری، فعال سیاسی آزربایجانی را که در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ بازداشت شده بود، تایید کرد.

اکبر مهاجری در ۲۶ آبان سال ۹۸ با هجوم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در تبریز به منزل شخصی خود و با کشیدن اسلحه و ایجاد هیاهو و ضرب و شتم مقابل همسر و فرزندش، بازداشت شده بود.

این فعال آذربایجانی پس از ۷۵ روز تحمل یازداشت و بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز، به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

اکبر مهاجری همچنین در دادگاه کیفری از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی به یک‌سال حبس و ۷۴ضربه شلاق و همچنین ۱۰میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر یک سال تعلیق شد.

همچنین در شعبه دوم دادگاه انقلاب به اتهام عضویت در گروه گاماج به ۳سال حبس تعزیری محکوم شده بود که پس از اعتراض، این حکم در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان به ۶ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

اما این حکم بعدها با فشار وزارت اطلاعات و با دستور مستقیم رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی (موسی خلیل الهی) به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد.

دیوان عالی کشور نیز رأی دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی را نقض و دادنامه بدوی صادره از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی را ابقا و تایید کرد.

اکبر مهاجری همچنین در اردیبهشت ۹۸ قبل از بازی فوتبال تراختور آذربایجان و پیروزی تهران بازداشت و به اتاق ۳۷ منتقل و بعد از چند ساعت نگهداری و بازجویی، بلافاصله بعد از اتمام بازی فوتبال آزاد شد.

مهاجری سال ۹۹ نیز در جریان اعتراض ملت آزربایجان به کمک نظامی ایران به کشور ارمنستان در جریان جنگ قاراباغ توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود بدون ارائه حکم، بازداشت و بعد از دوازده روز بازداشت در سلول انفرادی با تودیع وثیقه یک میلیار و سیصد  میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا