جهان

بلینکن: به پشتیبانی از اوکراین و تحمیل هزینه‌های سنگین بر روسیه ادامه می‌دهیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشینگتن از طریق اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی که توانایی کرملین برای جنگ‌افروزی را محدود می‌کند، به تحمیل پرداخت بهای گزاف بر روسیه، ادامه خواهد داد.

بلینکن شنبه 17 تیر در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه آمریکا به مناسبت گذشت 500 روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین منتشر کرد، افزود: «ما با متحدان خود در کنار اوکراین خواهیم بود تا بتواند به دفاع از خویش ادامه داده و از قوی‌ترین موضع ممکن سر میز مذاکره در زمان آغاز آن، برخوردار باشد.»

 

در این بیانیه همچنین آمده است: «دولت روسیه، تنها مانع تحقق صلح عادلانه و پایدار در اوکراین به شمار می‌آید.»

 

استقبال اوکراین از اقدام آمریکا

از سویی الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، شنبه ضمن استقبال از تصمیم آمریکا برای ارسال مهمات خوشه‌ای به کشورش، متعهد شد که از این مهمات در خاک روسیه استفاده نشود.

 

رزنیکوف با بیان این که این مهمات، به نجات جان سربازان اوکراینی کمک خواهد کرد، افزود که اوکراین به شدت به ثبت موارد استفاده از این مهمات و تبادل اطلاعات با شرکای خود، پایبند خواهد بود.

 

این در حالی بود که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه شنبه تاکید کرد که ارسال مهمات خوشه‌ای از سوی واشینگتن به کییف، دلیل بر وجود ضعف است.

 

همزمان وزارت امور خارجه روسیه، شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به این که ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، با توجه به شکست این کشور در ضدحمله خود، دلیلی بر وجود ناامیدی است، گفت: «تامین مهمات خوشه‌ای برای اوکراین، به هیچ‌وجه بر روند عملیات ویژه نظامی، تاثیری نخواهد گذاشت.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا