آذربایجان

آخرین وضعیت خط مقدم؛ نیروهای ارمنستان از سمت لاچین واحدهای آذربایجان را به توپ بسته‌اند

وزارت دفاع آذربایجان امروز دوشنبه ۵ آبان اعلام کرد: علی رغم اعلام آتش بس انسانی جدید در تاریخ ۲۶ اکتبر ساعت ۰۸:۰۰، نیروهای مسلح ارمنستان بار دیگر توافق نامه به دست آمده را به شدت نقض کردند.

به گفته وزارت دفاع آذربایجان، در ساعت ۰۸:۰۵، نیروهای مسلح ارمنستان آتش بس جدید بشردوستانه را نقض کرده و از مسیر لاچین، واحدهای ارتش آذربایجان واقع در روستای صَفیان لاچین را به توپ بستند.

در بیانیه دوم وزارت دفاع آذربایجان اعلام شد: «علی رغم اعلام آتش بس انسانی جدید، نیروهای مسلح ارمنستان با انواع سلاح های سنگین، خمپاره و توپ مناطق مسکونی و مواضع واحدهای ما در کل خط مقدم و همچنین در مرزهای آذربایجان و ارمنستان تیراندازی می کنند.»

بر اساس این گزارش، «نواحی تووز، گَدَه‌بَی و داشكَسَن آذربایجان در صبحگاه روز دوشنبه ۵ آبان از سوی مناطق بِرد، چَمبَرَك و واردنیس ارمنستان هدف حملات قرار گرفت.»

این بیانیه می‌افزاید: “همچنین، مواضع واحدهای ما واقع در مسیر ترتر، آغدام، فیضولی، لاچین و قوبادلی زیر آتش دشمن است.”

به‌روز رسانی می‌شود..

در بیانیه سوم آمده است: «روستاهای منطقه آغدام توسط نیروهای مسلح ارمنستان زیر آتش توپخانه قرار دارند.»

در بیانیه چهارم آمده است: «در ساعت ۱۱:۲۰ در تاریخ ۲۶ اکتبر، نیروهای مسلح ارمنستان با نقض آتش بس جدید بشردوستانه، با توپخانه به منطقه آغجابَدی حمله کردند.»

گفتنی است که وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد دیروز اعلام کرد که به پیشنهاد این کشور و در چارچوب گروه مینسک از روز دوشنبه ۵ آبان آتش بس انسانی بین باکو و ایروان اعلام شد. این آتش‌بس قرار بود از ساعت ۰۸:۰۰ صبح به وقت محلی برقرار شود. این سومین آتش‌بس انسانی است که طی چند هفته اخیر اعلام شده است. دو آتش‌بس قبلی با پیشنهاد روسیه اعلام شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا