جهان

خداحافظی مسکو با دلار و یورو

الکساندر نوواک، معاون نخست‌وزیر روسیه شنبه دوم اردیبهشت اعلام کرد که روسیه، دریافت به ارز ملی در فروش منابع انرژی را مبنا قرار می‌دهد.

نوواک در مصاحبه با کانال «راشا 1» گفت که روبل روسیه و یوان چین، دو واحد پول مطلوب هستند و کشورش در صدد کنارگذاشتن یورو و دلار در معاملات خود است.

معاون نخست‌وزیر روسیه در ادامه گفت: «سیاست ارزی از جنبه کاهش استفاده از دلار یا یورو، تغییر زیادی کرده است. با توجه به مشکلات کنونی در استفاده از این ارزها، ما درحال گذار عملی به دوران تکیه صرف به ارزهای ملی هستیم و یوان و روبل، دو ارز مطلوب هستند

نوواک افزود: «این رویکرد، تداوم خواهد داشت، همکاران ما در چین عملا، یوان را برای معامله گاز مبنا قرار دادند. معاملات با روبل نیز انجام می‌شود. ما به بهبود مبادلات متبادل با ارزهای ملی، ادامه خواهیم داد

به گفته نواک، خرید منابع انرژی روسیه، بازار خوبی دارد، بنابراین لازم است مکانیسم‌های پرداخت ایجاد شود که می‌توانند فقط با مبنا قراردادن ارزهای ملی باشند.

نواک در مصاحبه قبلی با خبرگزاری «تاس» گفته بود که سهم معاملات با ارزهای ملی، همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد و مبادلات تجاری با یوان، روپیه هند، لیر ترکیه و روبل روسیه، افزایش خواهد یافت.

معاون نخست‌وزیر روسیه افزود که چنین معاملاتی در حال حاضر عملا در بازار، متداول است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا