ایرانجهانخاورمیانهسیاست

دو خدمه در حمله به نفتکش اسرائیلی در ساحل عمان کشته شدند

شرکت  زودیاک روز جمعه ۸ مرداد اعلام کرد که دو نفر از خدمه یک نفتکش فرآورده های نفتی تحت مدیریت متعلق به اسرائیل، در حمله در نزدیکی عمان، کشته شدند.

شرکت  زودیاک روز جمعه ۸ مرداد اعلام کرد که دو نفر از خدمه یک نفتکش فرآورده های نفتی تحت مدیریت متعلق به اسرائیل، در حمله در نزدیکی عمان، کشته شدند.

یکی از خدمه‌ها انگلیسی و دیگری رومانیایی گزارش شده است.

شرکت زودیاک مستقر در لندن در وب سایت خود اعلام کرد که حمله در دریای عرب به کشتی «ام‌تی مِرسِر استریت»، «مشکوک به دزدی دریایی» است.

اما شبکه ۱۳ اسرائیل به نقل از یک مقام اسرائیلی گفت که ایران این حمله را با استفاده از یک پهپاد انجام داده است. ایران هنوز واکنشی به اتهام اسرائیل نداده است.

ایران و اسرائیل در ماه های اخیر همدیگر را متهم به حمله به کشتی های یکدیگر کرده اند. تنش ها در منطقه خلیج پس از اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران در سال ۲۰۱۸ پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از برجام افزایش یافته است.

کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد مقام‌های این کشور بر این باورند که حمله به این کشتی به وسیله همان نوع پهپاد انتحاری ایرانی انجام گرفته که پیشتر حوثی‌ها نیز از آن استفاده کرده‌اند.

شرکت زودیاک، که متعلق به خانواده ثروتمند اسرائیلی «اوفر» است، گفت که کشتی تحت کنترل خدمه و نیروی خود در حال حرکت به یک مکان امن با اسکورت نیروی دریایی ایالات متحده است.

طبق ردیابی کشتی رفینیتیو، ام‌تی مِرسِر استریت، یک نفتکش متوسط​​، از دارالسلام در تانزانیا به سمت فجیره، بندر و پایانه نفتی امارات متحده عربی حرکت می کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا