آذربایجانایران

صابر حسین زاده با تودیع قرار وثیقه از زندان تبریز آزاد شد

صابر حسین زاده عصر روز پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شده است.

 صابر حسین زاده که حدود یک ماه پیش از بازداشتگاه اداره اطلاعات به قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود روز پنجشنبه با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد گردیده و تا لحظه تنظیم خبر از دلایل بازداشت، عنوان اتهامی و مقدار قرار وثیقه تودیعی اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.

طی ماههای اخیر حجم بازداشت در شهرهای آذربایجان علی الخصوص شهر تبریز افزایش یافته است.

همزمان با دور جدید بازداشت و تشدید فشار بر فعالان ملی مدنی آذربایجانی که از شهریور ۱۴۰۲ آغاز شده است، کماکان شماری از این فعالان بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به سر می‌برند. ۱۸شهریورماه سال جاری مرتضی نورمحمدی نادارلی در شهر صوفیان ، ۲۲ شهریور آقایان داود شیری، علی بابایی، آراز ابراهیم‌نژاد، جواد سودبر، امیرحسین آقایی و سیدمحمدرضا موحد، ۲۴ شهریور مهرداد قادری ، یک مهر حسین آزادی و ۹ مهر ابراهیم عوض‌زاده توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر تبریز منتقل شدند.ناصر رزمجو دیگر فعال آذربایجانی نیز ۲۹مهرماه توسط نیروهای امنیتی در اردبیل بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شد.

همچنین یوروش مهرعلی‌بیگلو و حامد یگانه‌پور نیز از روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ در بازداشت هستند. این فعالین آذربایجانی از زمان بازداشت تاکنون از داشتن وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا