خاورمیانه

وزیر دفاع اسرائیل: پس از تکمیل عملیات در خان یونس به رفح می‌رویم

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز پنجشنبه ۱۲ بهمن وعده داد که ارتش این کشور به تیپ حماس در رفح خواهد رسید و آن را منهدم خواهد کرد، همانطور که در حال حاضر در تلاش برای انجام این کار با گردان‌های خود در جنوب غزه است.

به گفته آقای گالانت، عملیات‌های جاری به شدت توانایی گروه افراطی حماس را برای جنگ، تضعیف کرده است و این فشار، آنها را مجبور می‌کند با آزادی گروگان‌ها موافقت کنند.

آقای گالانت در دیدار با لشگر ۹۸ اسرائیل گفت :‌« تیپ خان یونس حماس به خود می‌بالید که در برابر ارتش اسرائیل ایستادگی می‌کند، اکنون در حال فروپاشی است و من اینجا به شما می‌گویم که ما در حال تکمیل ماموریت در خان یونس هستیم و همچنین به رفح می‌رسیم و همه تروریست‌ها را در آنجا از بین خواهیم برد.»

این مقام نظامی اسرائیل با اشاره به تلفات در میان نیروهای حماس گفت: « آنها سلاح ندارند، مهمات ندارند، توانایی مداوای مجروحان را ندارند، تاکنون ۱۰ هزار نفر از تروریست‌ها کشته شده و ۱۰ هزار زخمی دیگر وجود دارند که توانایی جنگیدن ندارند. »

یوآو گالانت درباره حمله به تیپ رفح گفت که این ضربه‌ایست که توانایی آنها را به طور کامل از بین می‌برد.

او خطاب به سربازان اسرائیلی گفت که اقدامات آنها، چه بر روی زمین و چه در زیر زمین در خان یونس «بازگشت گروگان‌ها» را نزدیک‌تر می کند، زیرا به گفته او «حماس فقط زور را می‌فهمد»

میانجی‌های بین‌المللی درتلاش برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس میان گروه افراطی حماس و اسرائیل هستند تا در ازای یک آتش بس چندهفته‌ای و آزادی زندانیان امینی فلسطینی، حداقل تعدادی از ۱۳۶ گروگانی که در غزه نگهداری می‌شوند آزاد کنند .

از آنجایی که توانایی حماس در شلیک پرتابه به سمت اسرائیل به میزان قابل توجهی تضعیف شده است، فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه، برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در ۱۵ مهرماه، محدودیت‌ها را در اکثر شهرک‌های نزدیک مرز غزه کاهش داد.

ارتش اسرائیل گفت که سیاست جدید با هدف یافتن «تعادل بین نجات جان مردم و حفظ روال عادی زندگی در شرایط اضطراری» اتخاذ شده است.

ارتش اسرائیل در هفته‌های اخیر بسیاری از نیروهای ذخیره خود را از نوار غزه خارج کرده و ارتش دائمی به ادامه جنگ علیه حماس می‌پردازد.

مقامات نظامی می گویند که ارتش اسرائیل قصد دارد نیروهای ذخیره را آزاد کند تا به اقتصاد اسرائیل کمک کند و قبل از احضار مجدد به آنها استراحت بدهد، زیرا انتظار می رود جنگ در غزه تمام سال ادامه داشته باشد و نگرانی از تشدید تنش در این کشور خصوصا در شمال و در میان حملات روزانه حزب الله ، وجود دارد.

وزارت بهداشت غزه که توسط حماس اداره می شود، می گوید که تاکنون نزدیک به ۲۷۰۰۰ نفر در نوار غزه در این درگیری ها کشته شده اند؛ رقمی که به طور مستقل قابل تأیید نیست و گمان می رود که شامل غیرنظامیان و اعضای کشته شده حماس، در جنگ غزه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا