جهان

تشکیل جلسه بحران با حضور مکرون؛ پس از سه شب پیاپی اعتراضات در فرانسه

پس از سومین شب پیاپی اعتراضات خشونت‌آمیز در فرانسه، امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری این کشور در جلسه امنیتی که قرار است برای حل بحران به وجود آمده تشکیل شود، شرکت می‌کند.

اعتراض‌های گسترده در فرانسه در واکنش به کشته شدن یک راننده نوجوان ۱۷ ساله از سوی پلیس این کشور، تا شامگاه پنج‌شنبه همچنان ادامه داشت.

قرار است ساعت ۱۱ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی، یک جلسه امنیتی برای رسیدگی به این موضوع در پاریس برگزار شود.

بر اساس گزارش‌ها، مکرون که در بروکسل به سرمی‌برد سفر خود به مقر اتحادیه اروپا را زودتر از موعد به پایان می‌رساند تا در این جلسه شرکت کند.

پاریس و بسیاری از شهرهای فرانسه در روزهای اخیر صحنه حملات به ساختمان‌های عمومی، غارت‌ها و درگیری‌های پراکنده بودند.

وزیر کشور فرانسه روز جمعه نهم تیر اعلام کرد که حدود ۶۶۷ نفر در سطح کشور دستگیر شده‌اند و منابع نزدیک به او فاش کردند که اغلب دستگیرشدگان بین ۱۴ تا ۱۸ سال سن دارند.

در خود پاریس، فروشگاه‌های مرکز شهر خیابان ریوولی که به موزه لوور منتهی می‌شود، اغلب تخریب‌شده، به غارت رفته یا حتی سوزانده ‌شده‌اند.

همچنین در حداقل سه منطقه حومه پاریس، مقامات مقررات منع آمد و شد، وضع کردند.

دولت فراسنه شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرده بود که ۴۰ هزار نیروی پلیس و ژاندارم در این کشور آماده‌باش هستند که پنج هزار تن از آن‌ها در پاریس مستقر خواهند شد.

هم‌زمان مونیا م، مادر نوجوان کشته‌شده در مصاحبه‌ای که شامگاه پنج‌شنبه از شبکه تلویزیونی فرانسه پخش شد، گفت: «من پلیس را مقصر نمی‌دانم، من یک نفر را مقصر می‌دانم: کسی که جان پسرم را گرفت.»

دادستان عمومی نانتر، جایی که این نوجوان در آن‌جا کشته شد، صبح پنج‌شنبه گفت: «دادستان معتقد است که شرایط قانونی استفاده از سلاح از سوی نیروی پلیس متهم به قتل، رعایت نشده است».

سپس دادسرا اعلام کرد که این افسر پلیس به قتل عمد متهم شده و در بازداشت موقت قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا