جهان

وقتی گردان شناسایی-اطلاعاتی ارمنستان کلبجر را تخلیه می‌کند

بر اساس توافق سه جانبه ۹ نوامبر، منطقه کلبجر باید چند ساعت بعد، در تاریخ ۲۵ نوامبر ساعت ۰۰:۰۰ توسط نیروهای ارمنستان آزاد شود و تحت کنترل آذربایجان قرار گیرد.

در حال حاضر، پس از اشغال کلبجر، اشغالگران غیرنظامی و بازماندگان ارتش ارمنستان که در آنجا زندگی می کنند، منطقه را ترک می کنند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، پاتریک لنکستر، روزنامه نگار و وبلاگ نویس آمریکایی که به کلبجر رفته، گزارش می دهد که چگونه ارمنی ها خانه ها و زیرساخت ها را سوزانده و آنجا را ترک کرده اند. او همچنین، در مورد چگونگی تخلیه پادگان گردان اطلاعات ارتش ارمنستان نیز صحبت می کند.

این همان روزنامه نگار است که از ابتدای جنگ در قره باغ سرگردان است و گزارش هایی را درباره آنچه “رنج” ارمنیان است، تهیه و در یوتیوب منتشر می کند. اگرچه او قبل از پایان جنگ به ایالات متحده بازگشته بود، اما ظاهراً بعداً با  کمک های ارمنی ها به قره باغ بازگشته و این بار گزارش “جمعیت ارمنی مجبور به ترک خانه های خود” میشود را تهیه می‌کند. به عبارت دیگر، این آمریکایی شبیه سمیون پگوف، نویسنده پروژه وار گونزو، روزنامه نگار روسی است که گزارش های تحریک آمیز علیه آذربایجان را از قره باغ تهیه و منتشر می کرد و توسط نهادهای قضایی آذربایجان تحت تعقیب است.

با این حال، در گزارش های لنکستر، می توان حقایق مربوط به فعالیت های نیروهای ارمنی و آنچه را که آنها هنگام خروج از مناطق اشغالی انجام داده است، مشاهده کرد.

این بار روزنامه نگار آمریکایی در مقابل گردان اطلاعاتی ارمنستان در کلبجر ایستاده و نشان می دهد که چگونه ارتش ارمنستان پادگان خود را خالی کرده و لوازم را در یک کامیون بارگیری کرده است. فرمانده گردان، وارکیس باغداساریان گفت که به آنها تا ۲۵ نوامبر مهلت داده شده است تا کلبجر را ترک کنند. به همین دلیل است که اکنون پادگان ها تخلیه می شوند.

او در مورد چگونگی شروع جنگ صحبت می کند. وی می گوید که در تاریخ ۲۷ سپتامبر، ارتش آذربایجان با استفاده از تمام سلاح ها از جمله هواپیما، توپ و موشک شروع به حمله به پایگاه های ارتش ارمنستان کرد. از تصاویر مشخص می شود که گردان نیز تحت تأثیر ضربات ارتش آذربایجان قرار گرفته است، اما ساختمان عمدتا سالم است. سربازان ارمنی هر چیزی را که می توانند ببرند، با خود می‌برند و بقیه را از بین می‌برند.

باغداساریان که شش سال و نیم در کلبجر خدمت کرده است معتقد است که جنگ دیگری در خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا