ایران

آمریکا کشتی حامل مواد منفجره از ایران به یمن را متوقف کرد

نیروی دریایی آمریکا یک کشتی حامل «مواد اولیه منفجره» ارسالی از ایران به مقصد یمن را متوقف کرد.

نیروی دریایی آمریکا یک‌شنبه (3 بهمن) اعلام کرد یک کشتی حامل 40 تن کود شیمیایی را که می‌توان از آن برای ساخت مواد منفجره استفاده کرد، در آب‌های بین‌المللی در خلیج عمان متوقف کرده است.

نیروی دریایی آمریکا گفته است که مبدأ حرکت این کشتی از ایران بوده و در مسیری در حال حرکت بوده که قبلاً برای قاچاق سلاح به شورشیان حوثی یمن استفاده می‌شد.

طبق گزارش، همین کشتی سال گذشته در حال حمل هزاران سلاح بود که متوقف شد و به گارد ساحلی یمن تحویل داده شد.

بر اساس این گزارش، یک ناوشکن و کشتیِ گشتی مجهز به موشک هدایت‌شونده ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین «این کشتی بدون تابعیت را که از ایران ترانزیت می‌کرد در مسیری که به‌طور تاریخی برای حمل سلاح به حوثی‌ها در یمن استفاده می‌شد، متوقف کرد.»

این ناوگان اعلام کرده است که «نیروهای آمریکایی 40 تن کود اوره کشف کردند که یک ترکیب شیمیایی با کاربردهای کشاورزی است که به‌عنوان مواد اولیه برای مواد منفجره نیز شناخته می‌شود.»

حکومت ایران با ارسال جنگ‌افزار به گروه‌های نیابتی خود در عراق، لبنان، سوریه و یمن، به ناامن کردن منطقه و کشورهای مسلمان دامن می زند.

سازمان ملل پیشتر ارسال تسلیحات جنگی از ایران به یمن را تایید کرد. عرضه، فروش یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به شبه نظامیان حوثی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های ایالات متحده است.

متوقف کردن تازه یک کشتی با مبدأ ایران در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها در منطقه پس از حمله مرگبار پهپادی و موشکی شورشیان حوثی مورد حمایت ایران به ابوظبی دوباره بالا گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا