fa

پرزیدنت ترامپ؛ برای حمله به ایران، موافقت کنگره لازم نیست

رئیس جمهور آمریکا همزمان با افزایش تنش میان واشنگتن و تهران خاطرنشان کرد که برای حمله به ایران، نیازی به موافقت کنگره ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات نانسی پلوسی، رئیس کنگره مبنی بر اینکه “وی پیش از حمله به ایران باید از ما اجازه بگیرد”، گفت: این سخن را قبول ندارم و بسیاری آن را تایید نمی‌کنند.

دونالد ترامپ این سخنان را گفتگو با وبسایت «هیل» بیان داشت و افزود:خ

«همواره کنگره را در جریان تصمیم خود درباره ایران می‌گذارم. فکر کنم نمایندگان این اقدام ما را می‌ستایند. هرچند به صورت قانونی ملزم به انجام این کار نیستم.

نزدیک بود حمله هوایی به ایران را تایید کنم. ابتدا این تصمیم را گرفتم، اما سپس منصرف شدم، زیرا واقعا متناسب نبود».

این در حالی است که اعضای دموکرات کنگره آمریکا با افزایش تنش میان واشنگتن و تهران اعلام کردند که ترامپ برای هرنوع حمله به ایران باید از این نهاد اجازه بگیرد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران هفته گذشته اعلام کرد:

یک فروند پهپاد تجسسی «گلوبال هاوک» آمریکا “بعد از تجاوز به حریم سرزمینی” ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا-فضای این ارگان قرار گرفته و سرنگون شده است”.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز بعد در واکنش به این حمله گفت: قصد حمله به سه نقطه مختلف ایران داشتیم، اما 10 دقیقه قبل از این اقدام منصرف شدیم.

او دیشب یک فرمان اجرایی جدید را امضا کرد که براساس آن، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران و دفتر وی تحریم می‌شوند. ترامپ، او را “مسئول اصلی” اقدامات تهران دانسته گفته است: «خواستار جنگ با ایران یا کشور دیگری نیستیم. نمی‌توانیم اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را بدهیم».

علاوه بر این، استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کرده است: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز اواخر هفته جاری در لیست تحریم‌ها قرار خواهد گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا