خاورمیانه

اردن خواستار دریافت سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» از آمریکا شد

راهبرد اصلی اردن در حفاظت از امنیت و ثبات کشور برقراری روابط استراتژیک با آمریکا به عنوان برترین قدرت کنونی جهان در منطقه‌ای مملو از تهدید است.

مصطفی الحیاری، مدیر اداره اطلاع‌رسانی ارتش اردن اعلام کرد که این کشور خواستار دریافت سامانه موشکی «پاتریوت» از آمریکا با هدف تقویت دفاع هوایی در مرزهای اردن شده است.

الحیاری، یکشنبه 7 آبان در گفت‌وگو با تلویزیون اردن تصریح کرد که ارتش خواستار این سامانه موشکی برای مقابله با روند فزاینده ورود پهپادهای حامل مواد مخدر به خاک این کشور است.

او خاطرنشان کرد که سامانه پاتریوت، سامانه‌ای گران قیمت است و اردن نیاز به شریکی راهبردی برای دریافت و استفاده از این سامانه دارد.

این مقام همچنین گفت، اردن از شمال، شرق و غرب توسط موشک‌های بالستیک تهدید می‌شود و افرود که سامانه پاتریوت «بهترین سلاح برای مقابله با این تهدیدها است

الحیاری خاطرنشان کرد که این سامانه، تسلیحاتی دفاعی محسوب می‌شود و اردن در صورت مواجه‌شدن با تهدید موشکی و پهپادی از آن استفاده می‌کند.

او با اشاره به روابط مستحکم با متحدان مختلف، بر استفاده از این روابط جهت حفاظت از امنیت ملی اردن تاکید کرد.

وی اظهار داشت که راهبرد اصلی اردن در حفاظت از امنیت و ثبات کشور، برقراری روابط استراتژیک با آمریکا به عنوان برترین قدرت کنونی جهان در منطقه‌ای مملو از تهدید است.

این مقام نظامی با یادآوری شراکت 72 ساله کشورش با ایالات متحده، گفت که این شراکت راهبردی، بر امنیت ملی و توانایی ارتش اردن تاثیر مثبت بسیاری گذاشته است.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا