ایرانجهان

پلیس ضد تروریسم بریتانیا از کشف ۱۵ توطئه ایران برای قتل و آدم‌ربایی در بریتانیا خبر داد

مت جوکس، رییس پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا، با اشاره به اینکه این نیرو به طور فزاینده‌ای با تهدیدهای کشورهای متخاصم از جمله روسیه، چین و ایران مقابله می‌کند، گفت جمهوری اسلامی دست‌کم ۱۵ بار برای ربودن یا حتی کشتن اتباع بریتانیایی یا افراد مستقر در بریتانیا تلاش کرده است.

رییس پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا گفت: «می‌دانیم منافع برخی از سازمان‌های دولتی و نیروهای نیابتی آنها آدم‌ربایی، بازگرداندن قهری افراد به کشورشان و ترور مخالفان را شامل می‌شود.»

او همچنین از کشف ده‌ها عملیات مرتبط با دولت‌های متخاصم خبر داد و گفت ۸۰۰ پرونده مرتبط با تروریسم نیز در جریان است که به دلیل پیچیدگی فراوان به بازرسان و منابع بیشتری نیاز دارند.

رییس پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا خاطرنشان کرد طی دو سال گذشته تحقیقات درباره تهدیدات ناشی از عوامل دولت‌های خارجی در بریتانیا چهار برابر شده و یک پنجم زمان ماموران مبارزه با تروریسم را به خود اختصاص داده است.

جوکس همچنین گفت پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا در حال تحقیق درباره گزارش‌ها از فعالیت ایستگاه‌های پلیس چین در شهرهای بزرگ جهان و بیش از ۱۰۰ شکایت پناهجویان اوکراینی در ارتباط با جنگ روسیه علیه این کشور است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پلیس متروپولیتن لندن نیز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تبعه اتریشی به نام محمد حسین دوتایف به اتهام تلاش برای انجام جرائم مرتبط با عملیات تروریستی علیه ساختمان ایران‌اینترنشنال، در دادگاهی در وست‌‌مینیستر تحت محاکمه قرار گرفت.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی پلیس لندن، این مظنون روز شنبه ۲۲ بهمن از سوی پلیس ضد تروریسم بریتانیا بازداشت شده و دادگاه او را به تلاش برای جمع‌آوری اطلاعاتی که برای انجام عملیات تروریستی مفید است متهم کرده است.

همچنین کانال ۱۱ تلویزیون اسرائیل پیش از آن اعلام کرد موساد، سازمان امنیت داخلی بریتانیا، ام‌آی۵ را درباره تهدید جانی علیه شهروندان ایرانی در بریتانیا به ویژه روزنامه‌نگاران شاغل در ایران‌اینترنشنال آگاه کرد.

همان زمان، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خبر از موارد مشابهی داد و اعلام کرد روزنامه‌نگاران ایرانی ساکن آلمان، فرانسه و جمهوری چک هم مورد آزار و تهدیدهای مشابهی قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا