جهان

نیویورک تایمز: ترامپ کاندیدای پیشتاز جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری

روزنامه «نیویورک تایمز»، دوشنبه 9 مرداد، گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، بر رقبای جمهوری‌خواه خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا برتری دارد.

این نشریه آمریکایی گزارش داد که جدی‌‌ترین رقیب ترامپ، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، با 37 درصد امتیاز در سطح ملی، در میان رای‌دهندگان اولیه احتمالی جمهوری‌خواه پیشرو است.

این نظرسنجی که توسط «نیویورک تایمز-کالج سینا» انجام شده است، نشان می‌دهد که ترامپ تقریباً در تمام گروه‌ها و منطقه‌های جمعیتی و در همه جناح‌های ایدئولوژیک حزب، از مزایای تعیین‌کننده‌ای برخوردار است.

در مجموع، ترامپ با 54 درصد و اختلافی 17 درصد بیشتر، از آقای دیسانتیس پیشی گرفته و هیچ نامزد دیگری در این نظرسنجی از 3 درصد حمایت برخوردار نبوده است.

به نظر می‌رسد که رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، نگران تبعات قانونی دادگاه دونالد ترامپ نیستند.

از طرفی، تاکنون به جز آقای دیسانتیس، هیچ رقيب جدی دیگری مقابل ترامپ ظاهر نشده است.

مایک پنس، معاون سابق ترامپ، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و سناتور تیم اسکات از کارولینای جنوبی هر کدام فقط 3 درصد حمایت رای‌دهندگان احتمالی را به دست آورده‌اند.

کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی و ویوک راماسوامی، یک کارآفرین آمریکایی، هر کدام تنها 2 درصد از آرای شرکت کنندگان در این نظرسنجی را به دست آوردند.

با این حال، این نظرسنجی نشان داد حتی اگر همه آن نامزدها ناپدید شوند و دیسانتیس یک رقابت فرضی تک به تک با ترامپ داشته باشد، باز هم با اختلاف دو بر یک، از ترامپ شکست خواهد خورد.

نیویورک‌تایمز در گزارش روز دوشنبه خود نوشت که این یک یادآوری واضح است که با وجود همه نگرانی‌هایی که در بین نیروهای ضدترامپ وجود دارد، او آماده است حتی یک اپوزیسیون متحد را هم شکست دهد.

این نظرسنجی کمتر از شش ماه قبل از رقابت اولیه سال 2024 و پیش از مناظرات رسمی انجام شده، با این حال مشکلات حقوقی ترامپ می‌تواند یک نتیجه غیرقابل پیش‌بینی ایجاد کند.

نیویورک‌تایمز نوشت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده در حال کاندیداتوری برای بازپس‌گیری پستی است که در سال 2020 از دست داده بود.

این روزنامه تاکید کرده که اگرچه نفوذ ترامپ در حزب جمهوری‌خواه تا حدودی کاهش یافته است و با چندین تحقیق و بررسی پلیسی و قضائی روبرو است، اما او پایگاه بزرگ حامیان وفادار خود را حفظ کرده است، افرادی که می‌توانند در انتخابات مقدماتی در مقابل رقبایی که رای محدود ضدترامپ را تقسیم کرده‌اند، به او کمک کنند.

دونالد ترامپ اوایل هفته گذشته نیز گفته بود که صرف‌نظر از رای دادگاه به رقابت‌های انتخاباتی خود ادامه خواهد داد.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا