جهانسیاست

اردوغان: تمام تلاش خود را برای به رسمیت شناخته شدن دولت تورک قبرس خواهیم کرد

رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه ۳۰ تیر گفت: "اکنون تنها خواسته تورک های قبرس در مذاکرات بین المللی، به رسمیت شناخته شدن حاکمیت دولت مستقل آنها است."

رئیس جمهور ترکیه گفت: “اکنون تنها خواسته تورک های قبرس در مذاکرات بین المللی، به رسمیت شناخته شدن حاکمیت دولت مستقل آنها است. تمام پیشنهادات غیر از این اعتبار خود را از دست داده است.”

رجب طیب اردوغان اظهار داشت: “کسانی که علی رغم امتناع طرف یونانی قبرس از همه قول های داده شده، پشت کردن به توافق نامه ها و نادیده گرفتن جامعه تورک، آنها  را پشتیبانی می کنند، دیگر در این مورد حرفی برای گفتن ندارند.‍”

به گزارش آناتولی، رئیس جمهور ترکیه گفت: “اگر بخواهیم یادآوری کنیم، این یونانیان قبرس بودند که از سال ۱۹۶۳ انواع بی عدالتی، نقض حقوق و تحقیر، از جمله قتل عام را علیه تورک‌های قبرس مرتکب شده اند. کسانی که به همه ابتکارات از جمله طرح عنان که توسط سازمان ملل متحد ارایه شد و طبق آن هر دو طرف در جزیره به رسمیت شناخته می شدند، «نه» گفتند، باز هم یونانیان قبرس بود. این یونانیان بودند که علی رغم حسن نیت ترکیه، علیه کشور ما و در هر موضوع مربوط به تورک های قبرس در اتحادیه اروپا علیه ما کار کردند.

متأسفانه این یونانیان بودند که اخیراً از میز کرانس مونتانا فرار کردند. این یونانیان بودند که ثروت جزیره و همه فرصت ها را فقط برای خود می خواستند و با اصرار همچنان به تورک قبرس با چشم اقلیت نگاه می کردند. بنابراین دیگر دلیلی برای ادامه این حلقه شر نداریم. ما از پیشنهاد برادران تورک قبرسی خود برای راه حل جدید مبتنی بر کشور مستقل حمایت می کنیم.

دیگر چیزی به نام قبرس شمالی یا قبرس جنوبی برای ما وجود ندارد. برای ما، در بین همه مشکلاتشان، فقط مشکل استقلال برادران تورک قبرسی وجود دارد. در طی تماسهای دو روزه ما در این جزیره، من خواهران و برادران تورک قبرسی خود را، از رئیس جمهور تا جوانانش، در مورد این موضوع مصمم دیدم. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا هر چه زودتر دولت تورک قبرس به رسمیت شناخته شود. امیدوارم به زودی شاهد نتایج ملموس این امر باشیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا