آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

شماری از فعالین مدنی در مقابل کنسول‌گری آذربایجان در تبریز بازداشت شدند

در جریان برگزاری تجمعی در مقابل کنسولگری آذربایجان در تبریز به منظور ابراز همدردی با جان‌باخته‌گان حمله نظامی ارمنستان به مناطق مسکونی آذربایجان، شماری از فعالین مدنی بازداشت شدند.

به‌روز رسانی می‌شود

بر اساس گزارشات رسیده به گروه خبری ای‌ان‌تی،  امروز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در تجمعی که در مقابل کنسولگری آذربایجان در تبریز به منظور ابراز همدردی با جان‌باخته‌گان حمله نظامی ارمنستان به مناطق مسکونی آذربایجان برگزار شده بود تا هم‌اکنون دست‌کم ۱۰ نفر از شرکت کنندگان در این تجمع مسالمت‌آمیز بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش «حکیمه احمدی، یاسمین ظفری، سعداله ساسانیان و رحیم ساسانیان» از جمله بازداشت‌شدگانی هستند که تا به حال توانسته‌ایم به اسامی آنها دست یابیم.

خبر می رسد که سعداله ساسانیان و رحیم ساسانیان به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شده اند.

از سوی دیگر خبر می‌رسد «رسول رضوی» زندانی سیاسی پیشین و فعال مدنی آذربایجانی که به اداره اطلاعات تبریز احضار شده بود نیز همانجا بازداشت شده است.

همچنین از اورمیه نیز خبر می‌رسد که «سالار طاهرافشار»، فعال مدنی آذربایجانی نیز پس از احضار به اداره اطلاعات و امنیت عمومی اورمیه بازداشت و به زندان اورمیه منتقل شده است.

آقای طاهرافشار خبر بازداشت خود را طی تماس تلفنی کوتاهی که با خانواده داشته اعلام کرده است.

 حمید جباری (جبارلی)، از فعالین مدنی آذربایجان نیز بازداشت شد
بر اساس خبری که رامین جبارلی، برادر حمید در حساب‌‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی  منتشر کرده، حمید جباری در مقابل سفارت ارمنستان در تهران از سوی مأموران امنیتی بازداشت شده است.
رامین جباری نوشت که از لحظه بازداشت حمید تا به حال اطلاعی از وی در دست ندارند.

از سایر بازداشت شدگان هنوز اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر خبر خانواده حمید جباری خبر می‌دهند که وی دیروز جمعه ۲۷ یر با خانواده تماس گرفته ولی به دلیل صحبت کردن به ترکی، زبان مادریش، تماس او با خانواده پس از پرخاشگری مأور اطلاعاتی قطع شده است.

رسول رضوی فعال مدنی آذربایجانی آزاد شد. وی که امروز پیش از ظهر به اداره اطلاعات تبریز احضار شده بود پس از ساعاتی تحت بازداشت قرار گرفتن دقایقی پیش آزاد شد.

ساواش و سهند بهنمون که در اعتراضات روز پنجشنبه علیه حمله نظامی ارمنستان به آذربایجان در اورمیه بازداشت شده بودند، امروز جمعه ۲۷ تیرماه، صبح ساعت ۸ به صورت موقت و به شرط عدم خروج از شهر آزاد گردیدند.

بی‌خبری از وضعیت بازداشت فرید خورشیدی، فعال مدنی و دانشجویی آذربایجان که دیروز پنجشنبه به  پلیس امنیت اورمیه معروف به ۹پله اضار شده بود، ادامه دارد.

فرید خورشیدی نیز صبح روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه به پلیس امنیت شهر اورمیه معروف به ۹پله احضار شده بود.

پس از گذشت یک روز از احضار این فعال مدنی به پلیس امنیت هنوز از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

فرید خورشیدی دانشجوی رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه اورمیه می‌باشد.

شیوا مجرد دیگر فعال مدنی آذربایجانی یکی دیگر از بازداشت‌شدگان فراخوان اخیر

بر اساس گزارشات رسیده شیوا مجرد فعال مدنی آذربایجانی ساکن اورمیه پس از احضار به پلیس امنیت اورمیه بازداشت شده است.

علیرغم پیگیری‌های خانواده خانم مجرد پلیس امنیت اورمیه از وضعیت و مکان بازداشت این فعال مدنی ترک اطلاعاتی ارایه نمی‌دهد.

شیوا مجرد روز پنچشنبه ۲۶ تیرماه به پلیس امنیت اورمیه احضار شده بود.

خانم مجرد در تاریخ ۵ آذرماه ۹۸ به دلیل آنچه شرکت در اعتراضات آبان ماه عنوان‌شده بود در منزل پدری خود توسط نیروهای امنیتی به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» بازداشت و روز ۶ آذرماه با سپردن وثیقه به صورت موقت آزادشده بود.

خان مجرد در آذر ۱۳۹۸،  جهت «اخذ آخرین دفاع» در شعبه ۶ دادگاه انقلاب شهرستان اورمیه حاضر شده بود.

روز چهارشنبه فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که از مزدم دعوت می‌کرد تا جهت ابراز همدردی با جان‌باخته‌گان حمله نظامی ارمنستان به مناطق مسکونی آذربایجان امروز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در مقابل کنسول‌گری آذربایجان در تبریز تجمعی برگزار شود.

این فراخوان همچنین گفته بود در دیگر شهرهای آذربایجان نیز این تجمع برگزار خواهد شد.

همچنین بیان شده بود که برای اعتراض به اقدام نظامی ارمنستان بر علیه مناطق مسکونی آذربایجان روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در مقابل سفارت ارمنستان  در تهران تجمع برگزار خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا