آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

انتشار فراخوان برای اعتراض به اقدام نظامی ارمنستان بر علیه غیرنظامیان آذربایجان

در پی اقدام نظامی ارمنستان به مناطق مسکونی جمهوری آزربایجان و جان باختن شماری از غیرنظامیان، فراخوانی در جهت اعتراض به این اقدام منتشر شده است.

در این فراخوان که در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شده، از مردم، فعالین مدنی و فرهنگی خواسته شده که برای اعتراض به اقدام نظامی ارمنستان بر علیه مناطق مسکونی آذربایجان روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در مقابل سفارت ارمنستان  در تهران، کنسولگری آزربایجان در تبریز و همچنین مراکز دیگر شهرها شرکت کنند.

در این فراخوان همچنین عنوان شده که به عنوان آذربایجانی‌های ساکن ایران با این تجمع مراتب اعتراض خود را به نمایندگان حکومت ارمنستان در ایران خواهیم رساند و ابراز همدردی خود را با مردم جمهوری آذربایجان و بازماندگان جان باخته‌گان این تجاوز اعلام خواهیم کرد.

این فراخوان همچنین افزوده است که در صورت ممانعت از تجمعی که قرار است به منظور ابراز همدردی در مقابل کنسولگری جمهوری آزربایجان در تبریز برگزار شود، این تجمع در چهارراه آبرسان برگزار خواهد شد.

گفتنی است که این فراخوان علاوه بر محل‌های ذکر شده در تهران و تبریز، اعلام کرده که همچنین در تقاطع امام و عطایی  اورمیه؛ در چهارراه شریعتی اردبیل؛ در سبزه میدان زنجان؛ در  فلکه ژاندارمری سولدوز (نقده) نیز در همان روز  تجمع آرام برگزار خواهند کرد.

از تمامی شرکت کنندگان در این تجمع درخواست شده به دلیل شیوع بیماری کرونا، ضمن رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، حتما با ماسک در این تجمع حضور یابند.

بر اساس این فراخوان زمان این تجمع در تبریز ساعت ۶ عصر روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۹۹ و در مقابل کنسولگری آزربایجان در تبریز (بلوار ولی عصر، خیابان عارف شماره ۹) خواهد بود.

طبق این فراخوان همچنین در تهران مقابل سفارت ارمنستان (خیابان جمهوری، خیابان ‏رازی، خیابان استاد ‏شهریار شماره ۱) در همان ساعت برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا